Re: Odp: Dysk 120 GB - jakie partycje ?

Autor: Wojweg <wyrzuc_wojweg0_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 02 Sep 2004 - 22:37:01 MET DST

Nie widzę sensu w robieniu więcej partycji niż 3-4 bo po co? Podział na
więcej ma tylko sens porządkowy bo przenoszenie danych z katalogu do
katalogu to moment natomiast z partycji na partycję to już niestety dużo
dłużej, no chyba że ktoś bawi się partycjami to wtedy w grę wchodzi
jweszcze bezpieczeństwo danych. I nie wiem jak z rozmiarem klastra ale u
mnie na 72GB partycji FAT32 klaster ma 16 kb bo taki sobie ustawiłem.
Zabawa w rozmiary klastra ma jednak sens bo większy klaster to i większa
szybkość systemu choc faktycznie większe straty powierzchni przy małych
plikach. Ale tu wybór pozostaje otwarty. Tak czy siak najlepiej i tak jest
instalować NTFS gdzie klaster możesz dowolnie ustawić bez względu na
rozmiar partycji a i przy tym dane są zabezpieczone przed utratą np w
wypadku nagłego resetu.