Re: potrzebuje zasilacza

Autor: Marcin <mach82_at_wp.pl>
Data: Tue 31 Aug 2004 - 11:48:54 MET DST

> Jak wy wszyscy lubicie przesadzać :)
Lubię przesadzać kwiatki to fakt;)
Jeżeli chodzi o zasilacze, to taki Chieftec 360W jest w stanie
wystrzymać (stabilnie) trochę więcej niż te 360W. 400W to IMHO realne
możliwości tego zasilacza.

> Tu też przesadzasz, albo niewiele widziałeś. Przyjrzyj się na
> stabilność linii 3,3V na maszynach wyposażonych w mocne Pentium
> IV, zobacz jak wariują napięcia przy podłączeniu wielu dysków
> twardych i jednoczesnym obciążeniu kompa wieloma kartami PCI.
Tutaj też się trochę zagalopowałeś. Jeżeli wszadzimy 6 dysków + 5 kart
PCI, bardzo mocny procesor i najnowszą kartę graficzną, to
rzeczywiście taki chieftec może mieć problemy z napięciami. Zauważ
jednak że chieftec to zasilacz typowo domowy gdzie o wkładaniu 6
dysków i 5 kart PCI nie ma mowy. Dla takich użytkowników którzy zechcą
mieć tyle sprzętu w budzie chieftec nie jest przeznaczony - tutaj
przyda się np. Antec True Power, który poradzi sobie z takim
obciążeniem. Nie wymagajmy od sprzętu za 200 zł (chieftec), żeby robił
to samo co zasiłki za 500 zł. To tak jakby wymagać od R9200SE aby
ciągnął płynnie Dooma3 w 1024x768 z Max. detalami. To przecież nie
jest ten przedział cenowy.

> Przejrzyj archiwum, zobaczysz że zamiast słowa _perfekcyjnie_
> bardziej pasowałoby tu coś w stylu _całkiem przyzwoicie_.
PIV 2.8 @3.2, 1GB RAM, 2x Raptor 74 GB (RAID 0), R9700Pro ... - ten
sprzęt ciągnął chieftec 360W DF przez tydzień i napięcia były idealne
(3,35, 5.05, 12,1). Zauważyłem jednak coś dziwnego - jak wsadziłem do
tego sprzętu FX 5200 to 12.1V >12.3V. Po dociążeniu zasilacza kartą
R9700 PRO napięcie 12.3 sadło do 12.1. Dziwne ...
Teraz ten sam sprzęt ciągnie Enlight 300W mam 3.29, 4.95, 12.3 czyli
całkiem przyzwoite (mierzone pod obciążeniem miernikiem)

> Nie _do niektórych_, tylko do jednej - Modecom Rainbow.
Modecom Rainbow to jedna seria w ramach której jest kilka obudów (może
się trochę wcześniej źle wyraziłem)

> Zapomniałeś również, że jest jeszcze 300 GTF montowany w takich
> obudowach jak Prime II, Nice II, Prostation, Prism, Feel V,
> Feeling oraz Impact.
O GTF nie zapomniałem - poprostu wogóle o nich nie wspominałem.

> A Feele wsadzane są do najtańszych modeli,
> które z założenia mają być konkurencją dla takich produktów
> jak Codegen, Tracer czy Aton.
Jak najbardziej masz rację.

> Te z kolei kupują tylko nieświadomi
> użytkownicy, którzy nie przykładają żadnej uwagi do jakości
> zamontowanego w obudowie zasilacza.
No wiesz, jeżeli użytkowniek kupuje komp w stylu Cel 2GHz, 256 RAM,
Rad9200, HDD, CD , to z punktu widzenia użytkownika (nawet świadomego)
nie ma sensu pchać tam chiefteca, jeżeli taki Feel sobie spokojnie z
takim zestawem poradzi i zostanie mu jeszcze spory zapas mocy. Trzeba
mierzyć siły na zamiary - zasilacz to bardzo ważna rzecz, ale nie
należy być zbyt nadgorliwym pchając sprzęt nie pasujący zbytnio do
reszty. Ale jezeli ktoś kupi standardowy sprzęt typu P4 2.6, 512 RAM,
R9600Pro, to jest oczywiste, że i zasilacz powinien być produktem
lepszym jakościowo niż ten Feel.

Pozdr. Marcin