Re: pytanie troche nietypowe

Autor: oxygen4 <oxygen4_at_odrzut.o2.pl>
Data: Mon 30 Aug 2004 - 23:28:22 MET DST

Dawno temu przybył człowiek, przedstawił się jako Tomas Morus i
powiedział:
> witam
> mam mal problem z win xp
> mam pracownie komputerowa i chce zrobic cos takeigo, zeby uczniowie nie
> mieli mozliwosci zmian na pulpicie(dodawani ikon i tapety) a jednoczesnie
> zebym ja mial taka mozliwosc wymyslilem ze na swoim kompie zrobie katalogi
> dla kazde gompa, potem je zmapuje na kompach uczniow(tylko do odcztytu) a
> przeniose tam pulpit, ale jak przenisc tam pulpit.
> co zrobic zeby windows wiedzial ze tam znajduje sie jego pulpit,
> na kontach uczniow mam tylko jedno konto
>
> pozdrawiam

To już dawno wymyślili inni :) od tego jest kontroler domeny NT - np.
Windows NT4 Server, Windows 2003 Server itp. Inne komputery ustawia się
jako klientów domeny - profile wtedy tworzą sią na serwerze (kontrolerze
domeny) i z każdego komputera w domenie właściciel danego konta (i
profilu) ma na każdym komputerze ten sam desktop (tapetki, kolory,
ustawienia aplikacji itp.), bo ładuje sie on zawsze z kontrolera domeny,
niezależnie, na którym kliencie domeny zaloguje się użytkownik.
Można to samo zrobić z serwerem linuxowym i sambą (czyli za darmo).
Wadą tego rozwiązania jest konieczność utworzenia kont dla każdego
użytkownika (lub komputera) i haseł, no i serwer musi być dostępny cały
czas.
Być może trzeba będzie włączyć "routing profile" czy coś takiego w NT -
ja to robiłem tylko na linuxie.
Polecam zapoznanie się z książką "Windows NT4" z Mikom - tam jest
kompletna instrukcja obsługi tego systemu i tworzenie domen.
Albo linux, /usr/doc i man samba :)
Wiem że NTG ale tak mi sie chciało pomóc komuś że nie wytrzymałem :)