Re: Czy dysk był zaszyfrowany ?

Autor: Pawel S <pawel_at_xxx.pl>
Data: Mon 30 Aug 2004 - 00:28:56 MET DST

On Sun, 29 Aug 2004 21:34:04 +0200, Andrzej P. Wozniak wrote:

> Skoro laptop wiekowy, to może nie widzi tak dużych dysków? Barierą było
> wtedy 2 GB. Jeśli w komputerze jest płyta główna Intela, to na niej być
> może trzeba ustawiać nie tryb LBA, a Extended CHS.
> Jeszcze inna możliwość jest taka, że laptop ma ukrytą partycję z
> programami narzędziowymi i dokonywanie zmian ustawień w Biosie wymaga
> użycia tych narzędzi.

Chyba przesadziłem z określeniem "wiekowy". Dysk który wkładałem
był tej samej wielkości co aktualnie posiada czyli ok. 4gb.

Tak jak wcześniej wspominałem, dysk był widziany przez fdisk i pokazał
że jest tylko do odczytu. Partycji nie dało sie obejrzeć. Także
możliwe że dysk był zabezpieczony do odczytu z poziomu biosu. Tylko
ja tego nie wiedziałem (małe doświadczenie z laptopami mam)

Pozdrawiam Paweł S.