Re: Czy dysk był zaszyfrowany ?

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Sun 29 Aug 2004 - 21:34:04 MET DST

Osoba podpisana jako Pawel S <pawel@xxx.pl> w artykule
<news:pan.2004.08.28.08.18.32.852654@xxx.pl> pisze:

> Witam!
>
> Wczoraj byłem oglądać dysk do laptopa. Po włożeniu do laptopa,
> odpaleniu fdisku dał warning że dysk jest w trybie tylko do odczytu.
> Widział tylko jedną partycje 53MB, a dysk miał pojemność 4GB. Program
> smartctl też nie powiedział mi nic, bo dysk był jakby niedostępny dla
> niego.
[...]
> Wg. archiwum grupy po włączeniu powinien być monit o hasło - ale tam
> tego nie było. Sprawdzałem w biosie - ale nic tam nie było, może nie
> zauważyłem - jakieś skromne opcje miał (laptop wiekowy). Udało mi sie
> tylko odpalić test dysku i przeszedł OK.

Skoro laptop wiekowy, to może nie widzi tak dużych dysków? Barierą było
wtedy 2 GB. Jeśli w komputerze jest płyta główna Intela, to na niej być
może trzeba ustawiać nie tryb LBA, a Extended CHS.
Jeszcze inna możliwość jest taka, że laptop ma ukrytą partycję z
programami narzędziowymi i dokonywanie zmian ustawień w Biosie wymaga
użycia tych narzędzi.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień z<->h w adresie)