Czy dysk był zaszyfrowany ?

Autor: Pawel S <pawel_at_xxx.pl>
Data: Sat 28 Aug 2004 - 10:18:46 MET DST

Witam!

Wczoraj byłem oglądać dysk do laptopa. Po włożeniu do laptopa,
odpaleniu fdisku dał warning że dysk jest w trybie tylko do odczytu.
Widział tylko jedną partycje 53MB, a dysk miał pojemność 4GB. Program
smartctl też nie powiedział mi nic, bo dysk był jakby niedostępny dla
niego.

Czy to oznacza że dysk był zabezpieczony hasłem ??

Wg. archiwum grupy po włączeniu powinien być monit o hasło - ale tam
tego nie było. Sprawdzałem w biosie - ale nic tam nie było, może nie
zauważyłem - jakieś skromne opcje miał (laptop wiekowy). Udało mi sie
tylko odpalić test dysku i przeszedł OK.

Oczywiście zrezygnowałem z takiego zakupu, powiedziałem kupcowi że
dysk należy odbezpieczyć w biosie w tym laptopie gdzie zostało założone
hasło.

Będe wdzięczny za jakiekolwiek informacje bo nie wiem czy dobrze
to zrobiłem.

Pozdrawiam Paweł S.