Re: Odp: Odp: dysk wd

Autor: Arkadiusz Kułakow <ardjeden_at_tlen.pl_jeden=1>
Data: Sun 29 Aug 2004 - 20:00:24 MET DST

Dnia 2004-08-29 18:26, Użytkownik A.M. napisał:

> - To że udało się Panu kupić cicho pracujący twardy dysk jest wyjątkiem
> który, niestety, wcale nie potwierdza reguły.
Zgadzam się, to loteria.

> Wszystkie mają takie same objawy - są idealnie, wręcz niewiarygodnie ciche
Pozazdrościć tylko. Ja przed drzwiami biura już słyszę swój.

> - Z tego co pamiętam, mój służbowy komputer (Pentium 2,4GHz + oryginalny
> WD400JB) wykazał w programie Disk Speed 32
[ciach]
> - To co udało mi się uzyskać w tym samym Disk Speed 32 na "polskim" dysku
> WD800JB (Athlon 2800 na płycie Asus z KT600) było zupełnie inne.
[ciach]
Tego jeszcze nie sprawdzałem. Zobaczę zaraz i dam znać jak u mnie to
wygląda.

> - O tym, że dyski są fabrycznie selekcjonowane na grupy pod względem:
> głośności pracy, poziomu drgań, itd - nie mam najmniejszej nawet
> wątpliwości. Jeśli byłby Pan np. dyrektorem handlowym f-my XXX, to jak
> roztrzygnął by Pan problem: gdzie upłynnić 1000 gwiżdżących dysków - w USA,
> w Niemczech czy np. w Polsce lub Białorusi, itp.?.
To raczej zależy od miejsca produkcji. Nie wszystkie fabryki pracują
według tych samych norm. Te "lepsze" produkują na bardziej wymagający
rynek, tzn na zachód.

> - Nie chodzi mi wcale o to że w pewnym systemie dysk pracuje częściej i jest
> bardziej obciążony zadaniami niż w innym. Mój służbowy sprzęt nawet przy
> przenoszeniu całych partycji lub ich defragmentacji daje znać o swoim życiu
> tylko przez ekran monitora i miganie zielonej diody dysku. Reszta to...
> absolutna cisza Problemem jest to, że twarde dyski dostępne w Polsce są
> jawnie zupełnie innego gatunku niż te "właściwe". Zjawisko to można
> rozciągnąć na niemal wszystkie artykuły, nie tylko komputerowe: np.
> papierosy, benzynę, kawę, proszki do prania czy taki banał jak np. Pepsi.
Tak ale to jest Pański sprzęt. Pan wie jak o niego zadbać, nie ładuje
śmieci, wszystkich bajerów itp. Widziałem ostatnia komputer z pentium
4 2.4GH. Mój duron 850 przy tamtym to była torpeda. Plik 50 MB
rozpakowywał się 15 minut! I proszę mi wierzyć, procesor był
oryginalny, nie tak ja papierosy zza wschodniej granicy.

> - Proszę nie wyśmiewać się z Windows 98 a tym bardziej z DOS.
Może niedokładnie się wyraziłem. Sam używam w98, a znajomość dosa,
jeszcze z 386 bywa pomocna nawet na w2k. Chciałem napisać, że te dwa
systemy mniej obciążają dysk w czasie pracy. Czyli po prostu, to jak
chodzi sprzęt zależy bardzo od systemu i jego ustawień.

> Z poważaniem.... A.M. Łódź.

pozdrawiam arek

	pozdrawiam ArD. GG #5089615
Czas ucieka. Wieczność czeka! Wesołej Apokalipsy!