Re: gwarancja sklepu a producenta

Autor: Proximus <proximus84_at_SPAMSTOPwp.pl>
Data: Sat 28 Aug 2004 - 21:00:56 MET DST
Message-ID: <cgqkvs$d87$2@nemesis.news.tpi.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed

Dnia 2004-08-28 16:57, Użytkownik aaaaaaaaaaaa napisał:

> Witam.
>
> Jest sobie myszka firmy A4 TECH.
> Na stronie producenta widnieje informacja, że udzielają rok gwarancji.
> Pan w sklepie mówi, że dają pół roku.

Pół roku to oni sobie mogą dawać gwarancji na... dyskietki;-)

> Czy to jest zupełna dowolność, i każdy sklep sam sobie decyduje ile
> gwarancji udziela? Czy należy "walczyć" o gwarancję producenta?

Przychodzisz do sklepu, oddajesz sprzęt i wręczasz "zgłoszenie
niezgodności towaru z umową". Wpisujesz swoje dane, datę usterki, opis
usterki okoliczności itp. itd., piszesz, że żądasz wymiany lub naprawy
(lepiej wymiany). Do tego warto dołączyć treść ewentualnych komunikatów
lub logów, ale nie jest to konieczne. Firma ma 14 dni na ustosunkowanie
się do takiej reklamacji. Warto tutaj dodać, że SZANUJĄCE się firmy
uwzględniają reklamację i same spisują protokół niezgodności. Ale jeśli
robią Ci problemy, to musisz to sam napisać...

> Tylko gdzie później ją ewentualnie realizować - bo w przypadku myszki
> za 60 zl to zabawa w jakieś wysyłki dalekie ma średni sens...
> [bo sklepowa to bez problemu raczej wymienią na miejscu]

Jeśli to nic nie da, to zgłoś się do rzecznika konsumentów. Teraz są
chyba w każdym mieście wojewódzkim i w powiacie...

-- 
Proximus
Received on Sat Aug 28 21:05:14 2004

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sat 28 Aug 2004 - 21:51:37 MET DST