Re: Jak się chronić przed przepięciami i skoakmi napięcia w sieci elektrycznej????

Autor: peterphk <peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl>
Data: Fri 27 Aug 2004 - 19:18:02 MET DST

Jerry.J napisał(a):

> bo ZA KAŻDYM RAZEM zabrakło prądu w całym domu i na podówrko zgasły
> latarnie i od tego czasu sprzet nie dziąłął.....

to sie nazywa zanik pradu ... kazdy UPS przed tym ochroni ...

> Raz był chwilowe zachwianei w Sieci, niektóre urządzenia się wyłączyły (w
> tym PC) i maiłem wypaloną dziure w dysku twardym ( średnica 8-12 mm)
> i mniejsża w płycie głównej !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

to nie wina zachwiania w sieci tylko zasilacza, ktory pracowal na
granicy swojej wytrzymalosci i w wyniku przeciazenia puscil na wyjscie
za duze napiecie przez co spalil ci kompa ...

> Sieć elektryczna.....

ja mysle ze to zasilacz nie siec ... siec byla tylko czynnikiem ktory
ujawnil problemy zasilacza ...

> Czyli jaki ?? Chieftec ???
>
> Kto robi dobre zasilacze ???

np. Antec True 330W (ten powinien byc ok, chyba ze masz jakas
ekstremalna konfiguracje to wez mocniejszy)

> Co to jest dobra listwa ??? Jakiej firmy ??? Mam taką za 160-180 żł -
> wydawało sie, że "Dobra" :)

dobra tzn. taka w ktorej jest to o czym pisza w manualu:) poza tym jest
to tylko dodatkowe zabezpieczenie i samo w sobie nie musi ochronic kompa
  przed wszystkimi zlami tego swiata:)

> Dziękuje za rady....
>
> Włąsnie oglądałem w MediaMArkt UPSy i "trza "będzie jakiegoś APC
> kupić...............
>
> Ile kosztują wersje "online" firmy APC ???

ceny juz od 2tys zl :) no chyba ze uzywane to taniej ...

> Mam sieć LAN, komputer przez ściane w drugim pokoju,....
>
> Temu drugiemu komputerowi (brata) nigdy nic nie jest, tylko mój, 5-6 razy
> droższy dostaje w kośc !!!! :)

jak drozszy to pewnie wiecej pradu wciaga i jak ma slaby zasilacz to
tylko narazasz na uszkodzenie reszte kompa ... zakladam oczywiscie ze te
2 kompy sa podlaczone do gniazdek ze sprawnym uziemieniem ?? kiedys
mialem taka sytuacje ze jeden komp uziemiony a drugi nie ... oba
polaczone w siec ... na tym bez uziemienia zdymila sie karta sieciowa i
plyta glowna ... na tym z uziemieniem tylko karta:) bo plyta byla
bardziej odporna ...