Re: Jak się chronić przed przepięciami i skoakmi napięcia w sieci elektrycznej????

Autor: Jerry.J <jerryjacobsNO.SPAM_at_NO.SPAM.gazeta.pl>
Data: Fri 27 Aug 2004 - 18:33:02 MET DST

"peterphk" <peterphk.no-fq.spam@wp.pl> wrote in message
news:cgng3d$so2$1@news.dialog.net.pl...

> skad ta pewnosc ze to od przepiecia ?

bo ZA KAŻDYM RAZEM zabrakło prądu w całym domu i na podówrko zgasły
latarnie i od tego czasu sprzet nie dziąłął.....

Raz był chwilowe zachwianei w Sieci, niektóre urządzenia się wyłączyły (w
tym PC) i maiłem wypaloną dziure w dysku twardym ( średnica 8-12 mm)
i mniejsża w płycie głównej !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

> najpierw musisz ustalic co zdymilo twoj sprzet ...

Sieć elektryczna.....

> Najlepiej chronia UPS'y typu on-line. W takich UPS'ach twoj komp nie ma
> bezposredniej stycznosci z linia zasilajaca. Tam przez caly czas
> napiecie jest przetwarzane na wartosci ktore moga sie wahac w zakresie
1-3%

> funkcja stabilizacji napiecia (czyli wyrownywanie napiecia w pewnych
> granicach bez uzywania akumulatorow) - AVR

AVR - ok

> Wracajac do przyczyny zdymienia twojego sprzetu to przede wszystkim
> musisz zadbac o dobry zasilacz w kompie a dopiero pozniej kupowac inne
> zabezpieczenia ... co z tego, ze kupisz UPS'a on-line skoro, np. twoj
> przeciazony Codegen za chwile moze zalatwic ci calego kompa a przy
> okazji rozwalic przetwornice w UPS'ie:)
>
> Niezbedne zabezpieczenia jakie powinny sie znalezc w miejscu gdzie
> podlaczasz kompa to:
> 1) markowy zasilacz z porzadnymi zabezpieczeniami!

Czyli jaki ?? Chieftec ???

Kto robi dobre zasilacze ???

> 2) TWOJPRZEWODOWA INSTALACJA ELEKTRYCZNA !! brak uziemienia w gniazdku
> zwieksza ryzyko awarii !!
> 2) dobry UPS (np. APC z AVR'em) w przypadku ekstremalnych warunkow pracy
> nawet UPS typu on-line (niestety cena dosyc wysoka)
> 3) przed UPS'em nie zaszkodzi dobra listwa ...

Co to jest dobra listwa ??? Jakiej firmy ??? Mam taką za 160-180 żł -
wydawało sie, że "Dobra" :)

Dziękuje za rady....

Włąsnie oglądałem w MediaMArkt UPSy i "trza "będzie jakiegoś APC

Ile kosztują wersje "online" firmy APC ???

> jezeli podlaczasz w jakis sposob kompa do sieci LAN lub internetu zadbaj
> o to zeby to polaczenie albo bylo odseparowane od kompa albo w obrebie
> jednego budynku gdzie pozostale urzadzenia sa podlaczone do tej samej
> fazy i sa takze uziemione

Mam sieć LAN, komputer przez ściane w drugim pokoju,....

Temu drugiemu komputerowi (brata) nigdy nic nie jest, tylko mój, 5-6 razy
droższy dostaje w kośc !!!! :)