Re: zaginiiona partycja

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step1_at_poc1zta.onet.pl1>
Data: Wed 25 Aug 2004 - 22:25:57 MET DST

In news:cgiqkp$1jh$1@nemesis.news.tpi.pl , *blizzard* wrote:
> W komputerze mam 1 dysk 40GB podzielony na C:\15GB i D:\25GB
> Braciak chciał sobie stworzyć przy pomocy PartitionMagic 8.0 trzecią
> partycję z wolnego miejsca na D:\
> Zawiesił mu się partitionmagic i operacja została przerwana,
> teraz nie widzę w ogóle partycji D:\
> PartitionMagic niby widzi ten fragment dysku, ale mam do wyboru
> tylko usunięcie bądź sformatowanie partycji, jest jeszcze opcja zmiany
> litery tej partcji, ale po wybraniu jej wyskakuje błąd #702 i nic nie
> można zrobić.
> Jak mogę odzyskać dane z tej partycji? pomóżcie, miałem tam wszystkie
> [...]

Najpierw powiedz jaki Windows, jakie typy partycji miałeś na dysku fat32
czy ntfs i czy druga była extended, a w niej dysk logiczny.
Ściągnij mbrwork www.terabyteunlimited.com i zrób kopię MBR, bo pewnie
dotąd jej nie masz.
Użyj Ranish Partition Managerem http://www.ranish.com wersja 2.44
Zrób bootowalną dyskietkę, dograj do niej rozpakowny part244.exe.
Wybootuj z niej, i powiedz co widać.
Masz do wyboru:
1. opowiedzieć więcej
2. poczekać na mądrzejszych
3. ryzykować sam:
Zmień typ (INS) tej drugiej partycji na odpowiednio:
- WinFat32LBA (0C), jak to była primary fat32,
- ExtendedLBA(0F) jak to była rozszerzona, a potem (poniżej) w niej dysk
  logiczny WinFat32LBA (0C),
- raczej nie używać Ranisha jak to była ntfs - wtedy: BootItNg
Po stanięciu na wierszu z opisem tej partycji (dysku logicznego)
w okienku na dole po prawej powinieneś mieć sensowne napisy z
bootsectora partycji (porównaj z tą dobrą), zacytuj tutaj.
I nie powinno być czerwonego.
Do tego momentu możesz wyjść z Ranisha nie zapisując MBR i nic się
nie zmieni.
Jakby Cię skusiło zapisać MBR to nie pozwól formatować.

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step1@poc1zta.onet.pl1(ale bez cyfr)