Re: Centrino kontra P4

Autor: Ksiaze Ciemnosci <Ksiaze_Ciemnosci_666_at_yahoo.de>
Data: Wed 25 Aug 2004 - 21:57:33 MET DST

> czy jesli nie uzywam kompa poza
> domem lub biurem to oplaca sie doplacac do centrino czy lepiej za te same
> pieniadze kupic bardziej wypasionego notebooka z P4M ?

do czego zamierzasz uzywac komputera? ja takiej decyzji za ciebie nie moge
podjac, pamietaj ze centrino mimo wszystko jest lzejszy, zuzywa mniej pradu
innymi slowy bardziej mobilny jesli wczesniej nie uzywales laptopa nie
wykluczysz zupelnie ze te wlasciwosci nie okaza sie przydatne, ktos
wczesniej pozwolil sobie zauwazyc ze wydajnosc zalezy glownie od ilosci ramu
i karty graficznej i mial duzo racji ale wydajnosc samego procesora nie jest
bez znaczenia, odpowiedzialem na pytanie o wydajnosc p4 vs. pM, centrino to
nie p4 bazuje na zmodyfikowanej architekturze tulatina gdzie glowna roznica
jest rozmiar pamieci chache L2 dlatego wydajnosc przy takim samym taktowania
zegara jest do 50% wyzsza (PM 2.0 jest nieco szybszy od prescota 2.8A), choc
nie zawsze bo np przy kodowaniu divx'ow albo kompreji w rarze przewaga
znacznie sie zmniejsza