Gupi Chieftec Re: Nagly zanik pradu...

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Wed 25 Aug 2004 - 16:15:10 MET DST

Proces "Andrzej P. Wozniak" <uszer@poczta.onet.pl.invalid> zwrócił błąd:
> Aha. To chyba ten model tak ma. Prawdopodobnie winna jest komunikacja po
> USB.

Tak, wywaliłem to w krzaki.

> Możesz ściągnąć aktualizację do Powerchute'a z internetu. Coś tam
> poprawili i jest też po polsku, ale najlepiej go wyłącz.

DŚciągnąłem, zainstalowałem i odinstalowałem, gdyż nie pomogło. Z moim
modelem to dość skromny program. Ale dziękuję za sugestię, może jeszcze
wykorzystam PowerChuta.

> Może teraz masz więcej urządzeń podłączonych do USB?

W ogóle odłączyłem wszystko na USB, teraz nawet tego kabla od UPS nie ma.
Ale zrobiłem w końcu test z innym zasilaczem:

Zastosowałem nieużywanego X-Powera, zasilacz wagi piórkowej o nominalnej
mocy 300W. Wykorzystałem wszystkie standardowe wtyczki, nie miał tego dużo.
Podłączyłem wszystko i, o zgrozo, działało. Po wyłączeniu zasilania UPSa
Windows nawet nie mrugnie. Później dałem znowu Chiefteca i natychmiast po
wyłączeniu zasilania UPSa następuje wyłaczenie komputera i przeciążenie
UPSa. Wynika z tego, że problemem jest zasilacz Chiefteca, przynajmniej w
połączeniu z tym UPSem. Teraz mam zagwozdkę - czy dać mocniejszy UPS czy
słabszy zasilacz. Nie wiem zresztą czy pomoże. Niestety nie mam więcej
wolnych Chiefteców które mógłbym sprawdzić z tym UPSem.

Czy ktoś spotkał się z takim działaniem zasilacza HPC-360-302 DF i UPSa?

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze