Re: Jaki najwiekszy dysk?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 25 Aug 2004 - 11:37:08 MET DST

Użytkownik "radarek" <ufo@onet.pl> napisał w wiadomości
news:cghl8p$2nc7$1@mamut1.aster.pl
> Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości

> Nie moge tego skomentowac bo wcale nie jest powiedziane, ze DM mial z
> tym zwiazek. Rownie dobrze moglbym przytoczyc jakis przypadek ze ktos
> utracil dane przekladajac dysk bez DM.

To prawda. Dużo zależy wówczas od wiedzy i postępowania usera. Ale jak
wcześniej zauważyłem, nie każdy czyta manuale i nie każdy pamięta po
jakimś czasie, że coś takiego jak DM w ogóle istnieje u niego na dysku.
To także jest źródłem zagrożenia dla danych, i w tym kontekście o nim
wspomniałem.

> Potrzeba usuniecia DM jest praktycznie zadna - jezeli ktos nie
> potrzebuje przenosic dysku - zadna.

Po zakupie nowej płyty głównej taka konieczność często zachodzi, pomimo
że oczywiście dysk i DM będzie z nią współpracował poprawnie.
 [...]

> Akurat narzedzia typu scandisk dzialaja dobrze. Jezeli chodzi o
> fizyczne uszkodzenie to przed tym nic poza kopia zapasowa nie chroni.

Akurat scandisk operuje już na systemie plików, a ja mówię o programach
operujących na partycjach. I nie chodzi o fizyczne uszkodzenia, tylko o
logiczne. Uszkodzenie tabeli partycji tudzież bootsektorów partycji jest
dość często spotykane - to mój konik, więc śledzę takie informacje.
Zastanawiam się zresztą (nie wiem, nie sprawdzałem nigdy), czy dałoby
się np. uruchomić Konsolę odzyskiwania XP z płytki CD z pełnym dostępem
do takiego dysku. Przecież to jest podstawowe narzędzie do radzenia
sobie z problemami w tych systemach. A co mi po nim, skoro nie mógłbym
go użyć...

> Jedynym przeciwwskazaniem dla tego programu jest latwosc przenoszenia
> dysku, bo jest z tym wiecej zabawy. Jezeli ktos sie nie chce w to
> bawic moze kupic za 100zl nowy kontroler na pci i juz sobie moze
> podlaczac duze dyski i przenosic bez dodatkowych ceregieli. Program
> jest darmowy
> i to tez jest jego zaleta.

To jest jego jedyna zaleta. IMO.

Mnie zresztą nie chodzi w tej dyskusji bynajmniej o przekonanie Ciebie,
bo ty masz już swoje zdanie na jego temat, tylko raczej o zwrócenie
uwagi potencjalnym naśladowcom na wady i zalety określonych rozwiązań.
Wnioski każdy sobie wyciągnie samemu. Ja optuję za tym, co na samym
końcu słusznie podpowiedziałeś - za nowym kontrolerem PCI :-).

/odpowiadając zmień px na pl/