Re: [pyt] Najlepsza pasta termoprzewodzaca

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 25 Aug 2004 - 10:17:35 MET DST

BR101 napisał:

> Zastanawiam sie tez nad jakims cichym wiatrakiem wyrzucajamym
> powietrze na zewnatrz

Ja używam do tego celu 2x Arctic Fan Pro TC:
http://www.arctic-cooling.com/en/products/fan_pro_tc/
Mają regulowaną prędkość obrotową, zależną od temperatury. U mnie
kręcą się z prędkością ok. 1600 RPM i są wtedy tak ciche, że
dopiero z niewielkiej odległości je słyszę.

> Oprocz tego myslalem, zeby [...] dorzucic [...] (ZM-OP1).

Tego nie mam i nie słyszałem w pracy, ale mam bardzo przykre
doświadczenia ze wszelkimi wenytatorami Zalmana. Teraz mam w obu
bokach obudowy zamontowane 4 wentyle Zalman ZM-F2 (92 mm). Przy
maksymalnej prędkości obrotowej uzyskują 36,1 dB (dla porównania
ZM-OP1: 33 dB) i nie da się wtedy przy nich wytrzymać. Po prostu
wyją tak samo głośno jak niewielkiej mocy suszarka do włosów. W
trybie silent mają 20 dB (tyle samo co ZM-OP1) i ciągle są
wyraźnie słyszalne. Nie jest to już hałas który strasznie
przeszkadza, ale do ciszy mu daleko. Dalsze zwalnianie obrotów nie
ma już prawie sensu, bo wydajność spada prawie do zera. I co
najważniejsze: parametry podawane przez producenta są zmierzone w
warunkach idealnych - gdy nie ma oporów pompowanego powietrza. Po
przykręceniu czegoś takiego do jakiegokolwiek urządzenia robi się
jeszcze większy hałas. Dla mnie wszelkie Zalmany to porażka -
miałem już kilkanaście modeli i żadnego cichego.

--
                        Pozdrawiam, Sniper