Re: Monitory CRT 17" - Samsung SM797DF vs. Philips 107P50

Autor: Grzegorz Różański <radmor_at_tenbit.pl>
Data: Tue 24 Aug 2004 - 16:23:24 MET DST

Użytkownik "Saiko Kila" <fnvxbxvyn@phgzr.vqrn.arg.cy> napisał w wiadomości
news:1mh8ohpvq4byc.dlg@saiko.pl...
> Jeśli chodzi o jakość obrazu to karta bardzo dobra. Samsung powinien
> świetnie współpracować z tą kartą, choć cudów od geometrii obrazu lepiej
> nie oczekiwać.

Witam,
Ja niedawno mialem dramat z kupnem monitora i pytalem tutaj kilka razy, az w
koncu zdecydowalem sie na dokladnie tego samsunga. Mialem dwa modele w domu
i jednego Flatrona 700P, ktory byl po prostu syfny przy Samsungu. Jednak do
zadowolenia z mojego zakupu mi bardzo daleko.
Geometrii chyba nie da sie juz na zadnym monitorze poprawnie ustawic,
przynajmniej nie w tym przedziale cenowym, zawsze cos bedzie nie tak, gdzie
wygiete, zagiete czy co tam. Trzeba wybrac monitor gdzie najmniej to
przeszkadza.
Te samsungi maja jedna duza wade i to kazdy model z tej serii tzn tej
wygladajacej jak panele LCD, z przyciskami po boku itd. Jak ustawisz sobie
np ciemne tlo na caly ekran i wrzucisz cos bialego na bok, np tak, zeby
wystawal fragment okna 'mojego komputera' z boku, tak ok 1 cm, to obok niego
w kierunku srodka bedziesz mial blizniaczy jasny pasek tez szerokosci ok 1
cm i tak z kazdej krawedzi... Przeszkadza to i to bardzo, ale ja sie
przyzwyczajam powoli. W tym LG efekt ten byl bardzo maly w porownaniu do
samsunga, w zasadzie to w zadnych innych monitorach nie jest to takie
przerazajace. Jak bedziesz sobie ogladal go w sklepie np to zrob to co
napisalem powyzej, a do tego na ciemnym pulpicie porozrzucaj sobie przy
krawedziach jakies ikonki, okob nich bedziesz mial rowniez jasne plamy.
Niestety patrzylem na inny egzemplarz i to samo, w 795DF tez... :/
Wymienialem moj egzemplarz tez ze wzgledu na moire. Trzeba dobrze sprawdzic
sobie zanim sie zdecydujesz, bo malo kiedy to widac, ale np wlaczalem sobie
Pro Evolution Soccer i na zielonej trawie w ruchu bylo to strasznie widoczne
i myslalem, ze mnie krew zaleje, bo nie dalo sie wyregulowac. Drugi
egzemplarz juz byl o wiele lepszy pod tym wzgledem, wiec go zostawilem w
koncu.
Oprocz tych wad to monitor jest na prawde ok, nawet bardzo, dlatego
postanowilem sie przyzwyczaic do tych duchow na ekranie. Sam design jest
rewelacyjny, strasznie mi sie fajnie na niego patrzy, bo ramki wokol szkla
sa minimalnej szerokosci, przyciski po bokach i swietne wrazenie to robi,
jak wspomnialem wyzej, jak panel LCD.
Philipsa nie widzialem, ale nawet nie bralem go pod uwage, bo mi sie ta
firma nie widzi hehe. Ktos polecal mi rowniez Maga, nie pamietam jaki model.
Widzialem to w akcji, ale kineskop w nim to klasyczna kulka, wiec od razu
sie z nim pozegnalem.
Zdecydowalem sie na samsunga, bo byl najlepszy, ale jak zaczynalem myslec o
kupnie to myslalem, ze kupie cos z czego bede w pelni zadowolony, a za ta
cene sie nie da. Trzeba szukac i przebierac w konkretnych egzemplarzach, bo
jak widac wychodza straszne roznice, a idealnego i tak sie nie znajdzie :(

pozdrawiam