Re: Nowy komputer - proszę o sugestie

Autor: Bufi <michalbu_at_pf.pl>
Data: Tue 24 Aug 2004 - 14:49:45 MET DST

> P4 3.0 Prescott (northwood szybszy ale nie ma wersji LGA775) - 850zl

Zawsze podchodze sceptycznie do nowinek. Przegladajac testy na benchmark.pl
czy innych serwisach, nie widze, zeby gra byla warta swieczki w przypadku
aplikacji, ktore mnie interesuja. Jakie zalety ma nowy chipset i PCI express
oprocz tego, ze sa bardziej "przyszlosciowe"?

> Dual channel 2x512MB dual w przypadku intela ma naprawde sens ! - 1000zl

Jaki model i gdzie kupic?

> plyta Gigabyte 8ANXP-D (chipset i925) - 1000zl
> cena tej plyty jest kosmiczna ale i wyposazenie takie ze mucha nie siada,
> zlozylem na niej podobny zestaw, smiga jak szalona.

No rzeczywiscie kosmiczna cena. Jakies linki do testow moglbys podeslac? A
jeszcze lepiej linki do sklepow, gdzie to sprzedaja. :-)

> pci express
> ATI RADEON X600XT - 1000zl
> tutaj wolalbym polecic X700, ale niestety bedzie w sprzedazy dopiero
> wrzesien/pazdziernik - jesli mozesz poczekac to warto bo 600tka ma rdzen
ten
> sam co we wczesniejszych radeonach, 700tka bedzie miala zupelnie nowy
> procesor, podobnie jak X800 ktory jednak jest strasznie drogi w tej
chwili.

Znowu spory wydatek. Jestem w stanie wydac tyle pieniedzy na karte
graficzna, ale tylko pod warunkiem, ze w stosunku do takiej np. 9600SE
bedzie wyrazna roznica w komforcie pracy w 3dMAXie. Moglby ktos z
doswiadczeniem sie wypowiedziec?

> zostawilbym 160tke na razie, a z doplywem kolejnej gotowki nabyl raptora

Nie przewiduje specjalnie apgrejdów, a wydaje mi sie, ze moj biedny dysk na
ATA100 bedzie bardzo waskim gardlem dla calego sprzetu, a przede wszystkim
dla Adobe Premiere. Choc moze wyolbrzymiam sprawe, nie wiem, sugeruje sie
tym co przeczytalem na grupach etc.

> ani jednego ani drugiego, Thermaltake Xaser III - albo pelna big tower,
albo
> leciutka lanfire, zaleznie od przyszlego zastosowania i koniecznosci
> transportu - tutaj ceny tez nie podam bo dystrybutor 4Max ma jakies
> kompletnie kosmiczne, przywiozlem sobie w wakacje obudowe Xaser 3 Lanfire
> placac mniej niz polowe ich sklepowej ceny.... nie rozumiem.

No tak, tylko te obudowy świecą się tak, ze mozna oczoplasu dostac.;-) Ja
jestem raczej tradycjonalista i sobie podarowalbym wszystkie wodotryski.

Mam jeszcze pytanko co do cen, ktore podales. To sa jakies ceny gieldowe czy
sklepowe? Komputer musze kupic na fakture, najlepiej w jednym miejscu, zeby
wszystko bylo na jednym papierku, wiec sciaganie osobno kazdej czesci raczej
odpada. Mozesz polecic jakis sklep?

pozdr,
Bufi