Re: Nagly zanik pradu - UPS winny czy zasilacz.

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Tue 24 Aug 2004 - 13:12:52 MET DST

Proces Mike <mikie@blow.spam.away> zwrócił błąd:

> A na jak dlugo sie wylaczyl? Moze sie poprostu zresetowal z innych powodow
> typu przegrzanie etc. ?

Wyłączył się (komp) na chwilę, ale podczas poźniejszych prób już na stałe.
Rano znowu były zaburzenia w sieci i słyszałem "kanonadę", po pierwszym
pstryknięciu komputer się wyłączył ale nie pozwoliłem mu wystartować
(wyłączyłem przyciskiem Power). UPS szalał jeszcze z minutę, widocznie
zaburzenia były większe niż zwykle. Takiego czegoś doświadczyłem już
wielokrtonie, zdaża się czasem raz na dwa tygodnie, czasem dwa razy
dziennie. Dotąd to pstrykanie mi nie przeszkadzało, komputer pracował jak
zwykle. Dopiero zmiana zasilacza na mocniejszy spowodowała problem, jak się
wydaje. UPS po selfteście nie pokazuje problemów z baterią.

> Co znaczy "pstryknal"?

To znaczy przełączył się na zasilanie bateryjne, inne znane mi UPSy robią
to ciszej.

> Co oznacza "pisniecie" zgodnie z instrukcja obslugi twojego UPSa ?

Pojedynczego piśnięcia w ogóle nie ma w instrukcji, ale jest to
niewątpliwie jedno z czterech piśnięć oznaczających zasilanie awaryjne, z
baterii. Po przełączeniu na to zasilanie bateryjne normalnie zapala się
żółta lampka a po jakichś 1-2 s zaczyna piskać, 4x co 30 s. Jeśli
przełączenie trwa tylko chwilę to nie zdąży pisnąć cztery razy tylko raz.

Zrobiłem testy z wyłączaniem i wygląda na to, że następuję przeciążenie. Po
odłączeniu prądu od UPS sekwencja zdarzeń jest taka: komputer się wyłącza,
następuje przejście na zasilanie bateryjne, po około 2-3 sekundach
następuje sygnalizacja przeciążenia (myślę, że to tak ma być, po prostu
opóźnienie) i wyłączam UPS guzikiem żeby nie ogłuchnąć.

Nie wiem czy warto ryzykowac ze słabszym zasilaczem a dostęp do tego
Modecoma który spisywał się dobrze od miesięcy będę miał dopiero w weekend.

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze