Re: Hitachi dyski

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Tue 24 Aug 2004 - 01:33:34 MET DST

Proces Sledziu <Bono@autograf.pl> zwrócił błąd:
> Jakis czas temu poruszlaem na grupie watek mojego dysku, a raczej
> problemu z nim. Byl to VOZ Qrfxfgne 30GB. Zastosowalem sie do twoich rad
> ktore umieszczam pod moja wiadomoscia dla przypomnienia.

He he, to jest z innej grupy, miałeś poinformować o efektach. :)
Ale rozumiem że nic sie nie poprawiło.

> Prosze o dalsze wskazowki. Program HDD Health w polu "UltraDMA CRC Error
> Count (total)" pokazuje 56bledow. Tasme HDD zmienialem dwa razy
> (zapewniam ze ma 80zyl:P).

OK, to wcale nie musi byc wina obecnej taśmy. Czy liczba tych błędów UDMA
CRC się zwiększa w trakcie korzystania z dysku? Mogły powstac przy którejś
z poprzednich taś i po prostu zostały zapamiętane, to nic groźnego. Jeśli
nie przybywa błędów.

> Plyta jest raczej sprawna, na poprzednim Abit BX133 Raid dzialo sie to samo.
> Moja obecna plyta to SOltek Nforce2 bez Raidu.

To może być też problem programowy czy systemu. Ja bym sprawdził go na
innym systemie, no i najlepiej inny dysk w trybie UDMA na tym. Jeśli
uszkodzona jest płyta to zmiana dysku niewiele pomoże. Robiłeś diagnostykę
programem producenta? Akurat dla Deskstara to program ze strony Hitachi
http://www.hitachigst.com/hdd/support/download.htm#DFT

> Ps. jesli to cos z dyskiem to warto go dawac do naprawy?

Raczej do wymiany, ale najpierw serwis musi się upewnić że dysk naprawdę
jest uszkodzony.

Oczywiście próbowałeś odinstalować kontroler do dysku i zainstalować
ponownie? (może być potrzebna płyta ze sterami Solteka jeśli Windows sam
nie wykryje jak trzeba, ja bym próbował najpierw bez)

Pozdro,

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze