Access point czy coś w tym stylu

Autor: Gabriel <geyb_at_polbox.com>
Data: Sun 22 Aug 2004 - 12:39:42 MET DST

Cześć!
Mam taki mały problem. Chcę pomóc znajomej, która zapragnęła mieć
internet w domu. Jedynym providerem, który wchodzi w grę jest wrocławska
Multimedia. Neostrada odpada, bo znajoma ma ISDN. Problem polega na tym,
że znajoma mieszka w świeżo wyremontowanym starym domu. Monter z
Multimedii założył gniazdko TV kablowej na parterze jeszcze przed
remontem. Komputer znajduje się na piętrze. Zazwyczaj połączenie wygląda
tak:
kabel tvk --- rozdzielacz

                    |-------- telewizor
                    |-------- radio
                    +-------- modem kablowy (np. Motorola SB4200)

                                   +------ kabel Ethernet lub USB

Ponieważ w grę nie wchodzi położenie kabla łączącego modem z komputerem,
znajoma chciałaby zrobić połączenie bezprzewodowe. Monter z Multimedii
stwierdził, że oferowany przez nich sprzęt bezprzewodowy jest zbyt
słaby, by połączyć modem z kartą sieciową przez dość gruby strop. Mi się
wydaje, że monter ściemnia. Ponieważ nie mam dobrej wiedzy o sieciach
bezprzedowowych kieruję pytanie do Was. Jaki sprzęt zakupić, aby
połączyć modem z komputerem PC?
Wydaje mi się, że powinno działać coś takiego:

modem SB4200 --- <ethernet> --- Access Point ---- <eter> ---- karta WiFi
z antenką z tyłu PC lub obok na biurku.

Możecie to jakoś skomentować?

Pozdrawiam, Gabriel