Re: Dysk SCSI i kontroler na ISA - badblocki

Autor: Katzper <Digger_at_uba.ru.org>
Data: Sun 22 Aug 2004 - 02:39:05 MET DST

On Fri, 20 Aug 2004 21:46:27 +0200, "Adrian S."
<adriansocho@wp.pl_RTFM_AND_FUCK_SPAMMERS> wrote:

> Właśnie "walczę" a raczej odnoszę porażki w związku z zainstalowaniem
>kontrolera SCSI na ISA. Niby urządzenie PnP a jednak zdaje się być
>pingwino-odporne. Jedynie pod trybem tekstowym Windowsa98 (startdisk,
>hehe) udaje mi się podzielić na partycje i sformatować dysk 500MB
>podłączony do tego kontrolera. Dwa pytania :
>
> a) jeżeli już ten dysk sformatowałem i sprawdzam go scandiskiem i
>widzę kupę badblocków, czy możliwe, że występowanie badblocków jest
>spowodowane jakimś złym skonfigurowaniem kontrolera ?
> (wydaje mi się że raczej nie ale wiem że mało wiem)

> [...]

Tranfer dla SCSI nie jest wymiernikiem dysku ale rodzaju magistrali:
tak wiec masz (miales):

 SCSI-1 (8-bit) - 5 MB/s - (7 devices)
 SCSI-2Fast (8-bit) -10 MB/s - (7 devices)
 SCSI--2Fast Wide (16 bit) - 20MB/s - (15 devices)
 SCSI-Ultra(8-bit) -20MB/s - (7 devices)
 SCSI-Ultra Wide (16 bit) 40MB/s - (15 devices)
i.t.d
Sa to wartosci maxymalngo pasma mozliwe dla calej magistrali.
Jezeli masz podpiete wiecej urzadzen niz jedno, to musisz sie
zmiescic w odpowiedniej sumie calkowitego transferu.

W twoim przypadku masz do czynienia ze SCSI-1 czyli transfer max.
5MB/s
Tak szczerze mowiac, prawdopodobnie ten sprzet jest pewnie 20-to letni
i do tego ISA (bardzo wolny - tylko 8 do 8,33 Mhz), brak Bus
Mastering, wiec nie spodziewaj sie wiele.
Odnosnie badblokow: Czy podczas konfiguracji probowales robic LL
format tego dysku?
Niektore kontrolery (Adaptek np.) maja taka funkcje wbudowana i
podczas wstepnej konfiguracji systemu ze SCSI warto taki starszy,
uzywany dysk poddac LL formatowi.
A pozniej Fdisk, podzial na partycje i (HL) systemowy format.