Jak stwierdzić co to za RAM?

Autor: Łukasz Kusek <lukek_at_NIECHCESPAMUgazeta.pl>
Data: Sat 21 Aug 2004 - 14:00:59 MET DST

Witam,
Jak stwierdzić dokładnie co to za RAM, jak się ma tylko płytkę?
Mam 2 kości dwustronne i 2 jednostronne RAMu. Nie mają żadnych nalepek.
Po policzeniu styków (pinów) wyszło 2 x 84, czyli 168. Na podstawie
wcięć i książki "Anatomia PC wyd. VI" P. Metzger'a stwierdziłem, że
są to pamięci buforowane i o napięciu 3.3v. W tej książce są jeszcze
tabelki z poszczególnymi pinami, ale nie wiem co mają oznaczać tamte
wpisy.
Próbowałem umieścić je w płycie głównej obsługującej pamięci EDO
DIMM ECC, ale kości jednostronne nie uruchamiały komputera, a kości
dwustronne wykrywane były jako 32MB (a powinno być więcej).

Chciałbym wiedzieć czy te pamięci to są EDO, DIMM, ECC lub jakieś
dokładnie informacje o nich (np. wielkość, czas dostępu).
Może ktoś wie jak stwierdzić parametry tych kości?

Na kostkach z jednej strony (jest ich 8) są napisy:
JAPAN C006
98 19 6NN
51W16405LTS6

Na kostkach z drugiej (jest ich 10):
NEC JAPAN
D42S16405LG3
-A60-7JD
9817M9006

Na chipie z jednej strony:
83AD7KK
LVTH162244

Na chipie z drugiej strony:
83C2CVK
LVTH162244

Jeśli ktoś jest w stanie na podstawie takich informacji powiedzieć mi
coś więcej na temat tych kości, to podam jeszcze informacje dla kości
jednostronnych.

Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam
Łukasz Kusek