Re: zasilacz problem?

Autor: yabadu <yabadu_at_wp.pl>
Data: Thu 19 Aug 2004 - 22:01:16 MET DST

Roy wrote:

[ciach]

> u mnie dziaja sie gorsze rzeczy - gry sie po prostu zawieszaja
> mam miernik ale nie mam pojecia jak to zmierzyc a nie chce uszkodzic czegos
> na zasilaczu jest etykieta
> +5V 180W
> +3,3V 156W
> max load 300W

To akurat ma srednie znaczenie, bo to tylko idealne parametry przy danym
obciazeniu ;)

Co do 3,3V to wole Ci nie mowic, bo moze sie okazac, iz sie pomylilem -
nie znam tego zasilacza ani Twojej plyty glownej, a jak producent
zmienil kolor albo reka Ci sie poruszy to bede mial Ciebie na sumieniu? :)
Spadki napiecia najczesciej wystepuja niestety na 3,3V i to jest fakt.
Jest kilka sposobow na zmierzenie, ale nie tak bezpieczne jak pomiar
napiecia 5 i 12 V ;) Zobaczysz samemu rozbieznosci pomiedzy tym co
pokazuje miernik a urzadzenia na plycie glownej to zaczniesz podchodzic
do sprawy inaczej.

Ale jak zmierzyc napiecie 12 i 5 V? Na koncowce kabla zasilacego
urzadzenia w komputerze (wez sobie ktorys niepodlaczony do urzadzenia)
masz wtyczke oraz 4-y przewody. Dwa srodkowe (czarne) to masa (oddzielna
dla kazdego napiecia), a dwa zewnetrzne (zolty i czerwony) to "+" (.

Przyloz elektrody miernika pomiedzy skrajny (czerwony lub zolty) przewod
a jego nablizszego sasiada (czarny - masa). To samo zrob z drugim
zewnetrznym przewodem. Wowczas zobaczysz na ktorych jest jakie napiecie ;)

Pozdrawiam,
Yabadu