Re: Tanie wyciszanie :) [Długie]

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 18 Aug 2004 - 16:16:54 MET DST

Saiko Kila napisał:

>> Arctic Copper Silent 2

> IMO ciche to jest.

Dokładnie. Dlatego pisałem, że IMO jest prawie niesłyszalny.

> OMG, kiedyś coś takiego sprawiło że sąsiad się zainteresował!
> Dźwięki niepowtarzalne, był to co prawda dość zużyty egzemplarz.

Hehe, bez przesady, mój aż tak "zakręcony" nie jest, ale wyje
porządnie. Ostatnio tak dawał mi popalić, że odłączałem go
całkowicie i chłodziłem kartę wyłącznie wentylami wbudowanymi w
boku obudowy.

> Powód tak zdecydowanego zainteresowania wyciszaniem jest
> zrozumiały. ;)

Prawdę mówiąc chodziło mi tylko o uciszenie tych wyjących dysków i
grafiki. Reszta mi nie przeszkadzała aż tak bardzo.

> Po tych dyskach to już ogłuchnąć można, nic dziwnego że zasilacz
> wydaje się niesłyszalny! ;-)

Ale ja te dyski często odłączam i pracuję z samym WD i Barracudą,
które słychać tylko z odległości ok. 20-30 cm. I nawet wtedy
zasilacz jest cichutki.

> Czyli firanka zatrzymuje kurz na wlocie do obudowy?

Tak, firanka zatrzymuje kurz, ale nie na wlocie, tylko tuż za
stalową kratką w obudowie. Mówiąc inaczej: najpierw powietrze (i
kurz) przedziera się przez metalową kratkę w obudowie, tuż za nią
trafia na filtr i dopiero potem na wentylator.

Tego Chiefteca (mowa o obudowie) mam dopiero od miesiąca i w tym
czasie zebrało się w środku sporo kurzu, bo w standardzie nie ma
filtrów w bocznych panelach (wstyd!). Teraz liczę na to, że filtr
trochę mi pomoże.

> Nie rozumiem co to znaczy że filtry są ładne - one są
> _na zewnątrz_ ?

Nie, nie są na zewnątrz. Są wewnątrz między blachą obudowy a
wentylatorem. To że są ładne oznacza, że nie wyglądają na jakąś
paskudną, amatorską robotę, tak jakby wyglądały gdyby były wycięte
z tektury i pończochy. Ramki z paneli są estetyczne a gęsta
firanka wygląda jak profesjonalny filtr. Poza tym - po otwarciu
obudowy też lubię porządek i estetykę ;)

> Czy nie lepiej po prostu wyciąć dziurę w środku (w macie)
> i podkleić jakąś firanką czy pończochą?

Oczywiście, że prościej. Ale takie rozwiązanie nie jest mobilne.
Gdybym chciał wyczyścić filtr, musiałbym wyciągnąć całą matę. A
teraz odkręcam wentylator i po prostu wyjmuję sam filtr.

> Hm, to ciekawe. Mój LG też jest jak suszarka, ale nie wpadłbym
> na pomysł wsuwania gąbki pod pokrywy paneli.

Nie wiem czy zrozumiałeś. Moja obudowa jest wyposażona w klapkę
przykrywającą napędy 5,25". To właśnie tą klapkę wyłożyłem matami.
Pod tą klapką znajduje się dysk w kieszeni, który przy otwartej
klapce wyje jak wiertarka. Po zamknięciu robi się "czary-mary",
jakby dysk nagle się wyłączył :) Dlatego zastanawia mnie, czy
nagrywarka również ucichła - w końcu siedzi tuż nad wspomnianą
kieszenią.

--
                        Pozdrawiam, Sniper