Re: Tanie wyciszanie :) [Długie]

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Wed 18 Aug 2004 - 15:10:15 MET DST

Proces Sniper <sniper10000@poczta.onet.pl> zwrócił błąd:
> Arctic Copper Silent 2 - stałoobrotowy, o natężeniu dźwięku 20 dB
> (na procku Athlon 1800+).

IMO ciche to jest.

> Sapphire Radeon 9100.

OMG, kiedyś coś takiego sprawiło że sąsiad się zainteresował! Dźwięki
niepowtarzalne, był to co prawda dość zużyty egzemplarz.

> Dodatkowo w budzie:
> - 4 x Zalman ZM-F2 92 mm (po 2 w bokach obudowy)
> - 2 x Arctic Fan Pro TC (wyciąg z tyłu budy)
> - zasilacz Chieftec HPC-420-302-DF
> - HDD WD Caviar 160 SE
> - HDD Maxtor 80 GB
> - HDD Maxtor 40 GB
> - HDD Seagate Barracuda 80 GB
> - HDD Caviar 6,4 GB

Powód tak zdecydowanego zainteresowania wyciszaniem jest zrozumiały. ;)

> Tak, najgłośniejsze były dyski twarde (Maxtory i mały Caviar) -
> jak pisałem słyszalne z odległości 10 metrów. Dodam tylko, że
> nawet z takiej odległości ich pisk był co najmniej irytujący i
> konkurował ze starą lodówką z kuchni :) Kolejny wkurzający element
> to mała terkotka na Radeonie. Potem duża przepaść :) i Zalmany
> chłodzące dyski, ale w ich przypadku słychać tylko szum tłoczonego
> powietrza a nie pracę wentyli. Na końcu pozostałe dyski, zasilacz
> i wentyle wyciągające - wszystkie niemal niesłyszalne przy
> zamkniętej obudowie (bez mat wyciszających).

Po tych dyskach to już ogłuchnąć można, nic dziwnego że zasilacz wydaje się
niesłyszalny! ;-)

> Dodam jeszcze, że z tych mat wyciąłem kwadratowe ramki, w środek
> wkleiłem gęstą firankę (również z OBI, pół metra za 3 zł) i
> zrobiłem sobie bardzo ładne filtry do wentyli. Jakościowo niewiele
> różnią się od tych ze sklepu. A niestety, w prawym boku mojej
> obudowy nie da się zamontować tych sklepowych. Sam skonstruowałem
> sobie takie, jakie mi były potrzebne :)

Czyli firanka zatrzymuje kurz na wlocie do obudowy? Nie rozumiem co to
znaczy że filtry są ładne - one są _na zewnątrz_ ? Czy nie lepiej po prostu
wyciąć dziurę w środku (w macie) i podkleić jakąś firanką czy pończochą?

> Aaaa... zapomniałem. Absolutnie najgłośniejszym elementem jest
> nagrywarka Lite-On LTR52246S, ale tylko podczas odczytu - wtedy
> wyje jak suszarka do włosów. Zapomniałem sprawdzić, czy coś się
> zmieniło po wyciszeniu klapki zakrywającej panele.

Hm, to ciekawe. Mój LG też jest jak suszarka, ale nie wpadłbym na pomysł
wsuwania gąbki pod pokrywy paneli.
Pozdro,

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze