Re: Tanie wyciszanie :) [Długie]

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 18 Aug 2004 - 13:44:48 MET DST

Saiko Kila napisał:

> To Ty może podaj jeszcze jaki to wentylator na procesorze

Arctic Copper Silent 2 - stałoobrotowy, o natężeniu dźwięku 20 dB
(na procku Athlon 1800+).

> i jaką kartę graficzną wyciszałeś.

Sapphire Radeon 9100.

Dodatkowo w budzie:
- 4 x Zalman ZM-F2 92 mm (po 2 w bokach obudowy)
- 2 x Arctic Fan Pro TC (wyciąg z tyłu budy)
- zasilacz Chieftec HPC-420-302-DF
- HDD WD Caviar 160 SE
- HDD Maxtor 80 GB
- HDD Maxtor 40 GB
- HDD Seagate Barracuda 80 GB
- HDD Caviar 6,4 GB

> Może to monstra jakieś i wyciszenie o kilka dB nie
> jest warte zwiększonego grzania? :)

Nie wiem jak te maty zachowają się w innych obudowach. Ja jestem
bardzo zadowolony. W poprzedniej budzie (Codegen) miałem super
profesjonalne maty wyciszające (za ok. 200 Euro/m2), które
dostałem za friko po remoncie studia muzycznego - efekt ich użycia
był szokujący. Teraz jest naprawdę podobnie, tylko troszkę
cieplej.

> Zrozumiałem, że najgłośniejsze były te dyski twarde?

Tak, najgłośniejsze były dyski twarde (Maxtory i mały Caviar) -
jak pisałem słyszalne z odległości 10 metrów. Dodam tylko, że
nawet z takiej odległości ich pisk był co najmniej irytujący i
konkurował ze starą lodówką z kuchni :) Kolejny wkurzający element
to mała terkotka na Radeonie. Potem duża przepaść :) i Zalmany
chłodzące dyski, ale w ich przypadku słychać tylko szum tłoczonego
powietrza a nie pracę wentyli. Na końcu pozostałe dyski, zasilacz
i wentyle wyciągające - wszystkie niemal niesłyszalne przy
zamkniętej obudowie (bez mat wyciszających).

Dodam jeszcze, że z tych mat wyciąłem kwadratowe ramki, w środek
wkleiłem gęstą firankę (również z OBI, pół metra za 3 zł) i
zrobiłem sobie bardzo ładne filtry do wentyli. Jakościowo niewiele
różnią się od tych ze sklepu. A niestety, w prawym boku mojej
obudowy nie da się zamontować tych sklepowych. Sam skonstruowałem
sobie takie, jakie mi były potrzebne :)

Aaaa... zapomniałem. Absolutnie najgłośniejszym elementem jest
nagrywarka Lite-On LTR52246S, ale tylko podczas odczytu - wtedy
wyje jak suszarka do włosów. Zapomniałem sprawdzić, czy coś się
zmieniło po wyciszeniu klapki zakrywającej panele. Zobaczę dziś
wieczorem.

--
                        Pozdrawiam, Sniper