Re: Jaka plyta i zasilacz i cooler pod Bartona 2500+

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Mon 16 Aug 2004 - 11:16:44 MET DST

Proces michu <michu1982@poczta.onet.pl> zwrócił błąd:
> Na newegg sa tylko jakies wersje 75FRN2-L i 75FRN2-RL czy one sa gorsze
> czy lepsze od 75FRN2

Wersja z L ma wbudowaną kartę sieciową, z R ma kontroler RAID, z RL ma oba
te dodatki. To jedyne różnice.

> O dzizess,s wczoraj wybralem kategorie athlon xp i nie znalazlem mobila,
> myslalem ze juz nie ma i kupilem zwyklego, teraz zobaczylem ze mobile to
> osobna kategoria i jeszcze sa. Na szczescie jeszcze nie wyslalem kasy i
> moge anulowac, zaraz naprawie swoj blad

Tylko weź ten na 1,45V.

> wiem wiem, co za debil te 128 bit na r9800 wymyslil....

To nie byl debil tylko marketingowiec! ;)

> Zbadam sprawe

Raczej byś musiał dokupić coś zamiast oryginalnego chłodzenia... Niestety
drogie to jest, np. systemy Zalmana.

> Ooo drogie te sprzety... ten sl400 kosztuje 58 dolarow czyli ponad gdzies
> z 210 zl. Nie dalo by sie czegos tanszego?

Zasilacz który ma być wydajny, bezpieczny i cichy nie może niestety być
tani. Możesz zrezygnować np. z ciszy, wtedy coś znajdziesz. Zauważ, że i
tak kupujesz taniej niż w Polsce, nawet po przeliczeniu na złotówki.

> No wlasnie, tu nie ma wcale cheftec'ow, a one sa w miare tanie i dobre
> Czemu nie polecasz enlightow newegg ?

To co sprzedaje enlight to są skromniejsze wersje tego co kupisz w Europie,
w tym w Polsce. W USA nie ma obowiązku instalacji PFC, więc większość
zasilaczy go nie ma. Patrz niżej.

> Tez troche drogi, jak juz zrezygnowac z aktywnego pcf to calkiem tani jest
> thermaltake silent purepower 420 W
> http://www.newegg.com/app/ViewProductDesc.asp?description=17-153-006&depa=1
> co o nim sadziesz? bedzie w miare cichy? bo raczej mocy mu starczy a
> thermaltake chyba badziewi bez zabezpieczen nie robi

To co tu widzisz to produkt Sirteca o kodzie HPC-420-102 DF. To jest
odpowiednik sprzedawanego w Europie Chiefteca 420-302 DF. Różni się tym, że
nie ma PFC. Modele kończące się na -102 nie mają PFC, na -202 mają pasywne
PFC a na -302 aktywne PFC. Oczywiście nie wpływa to jakoś zdecydowanie na
głośność. Jeśli chcesz, to usłysz u kogoś jak zachowuje się Chieftec
360-302 DF lub 420-302 DF i porównaj. Jak możesz zauważyć Enlight sprzedaje
w tym sklepie to samo. Moim zdaniem głośność tego zasilacza jest na średnim
poziomie, jego wentyle dają około 26dB jak są nowe i się nie grzeje za
bardzo.

> [...]
> bagno przed powrotem zeby sprawdzic czy wszystko dziala, takze musze miec
> jakis cooler
> ten mi sie calkiem podoba zwlaszcza cena :) tyle ze w opisie jest duzo
> not specified - on zawiera chociaż troche miedzi na styku z jadrem?
> Jak juz powiedzialem nie potrzebuje maszyny ktora bedzie trzymac temp
> ponizej 45, uwazam to za bezsens - pewnie wedlug specyfikacji stabilny
> jest do 70 stopni to po co zakladac jakies suszary co go trzymaja w temp
> pokojowej. Jak dla mnie calkowicie spoko sa temp do 60 stopni.

Radiator tego coolera ma miedzianą stopkę, to jest to samo co Copper Silent
2L. Do przetestowania systemu w sam raz, może Ci się nawet spodoba? Czy
wystarczy to niestety zależy od egzemplarza procka, przy mobilnym może nie
trzeba będzie bardzo podwyższać napięcia i wtedy nie powinien się bardzo
grzać.

> Dzieki Saiko Kila za poswiecenie czasu na czytanie tego elaboratu i
> zbadanbie newegoo

NP, pozdrawiam,

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze