Re: Jaka plyta i zasilacz i cooler pod Bartona 2500+

Autor: michu <michu1982_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 16 Aug 2004 - 02:00:11 MET DST

"Saiko Kila" <fnvxbxvyn@phgzr.vqrn.arg.cy> wklepal

> W podobnej cenie z moich skromnych doświadczeń wychodzi, że Soltek
75FRN2
> jest odrobinę lepszy do kręcenia.

Na newegg sa tylko jakies wersje 75FRN2-L i 75FRN2-RL czy one sa gorsze
czy lepsze od 75FRN2

> Na Twoim kupując w tym sklepie nie wahałbym się przed wzięciem mobilnego
> Bartona 2500+ na 1,45V. Przecież to tylko kilka dolarów różnicy, a
> potencjał do kręcenia większy.

O dzizess,s wczoraj wybralem kategorie athlon xp i nie znalazlem mobila,
myslalem ze juz nie ma i kupilem zwyklego, teraz zobaczylem ze mobile to
osobna kategoria i jeszcze sa. Na szczescie jeszcze nie wyslalem kasy i
moge anulowac, zaraz naprawie swoj blad

> Co do karty - nie daj się nabrać na
> najtańszego Sapphire.

wiem wiem, co za debil te 128 bit na r9800 wymyslil....

> Bierz pasywne chłodzenie na grafikę.

Zbadam sprawe

> Każdy z aktywnym PFC będzie działał przy obu napięciach. Jeśli tego nie
ma
> to musi mieć odpowiedni przełącznik. Najważniejsze w komputerze (jeśli
nie
> liczymy monitora) są zasilacz i płyta główna. Zasilacz do kręconego
proca i
> (być może) karty powinien mieć moc minimum 400W. Z zasilaczy najlepiej
brać
> takie w stylu True Power Anteca, które poza tym są ciche. Na przykład
> TRUE430. Jak chcesz tańszy a przy tym względnie cichy to weź Antec
SL400.

Ooo drogie te sprzety... ten sl400 kosztuje 58 dolarow czyli ponad gdzies
z 210 zl. Nie dalo by sie czegos tanszego?

> Jednak Chieftec 360W DF nie będzie głośniejszy... Zasilacze tej samej
firmy
> co w Chieftecu sprzedaje np. Enlight, ale tych wersji z newegg nie
polecam.

No wlasnie, tu nie ma wcale cheftec'ow, a one sa w miare tanie i dobre
Czemu nie polecasz enlightow newegg ?

> Dobre są też Seasonic Super-Silencer. Seasonic sprzedaje też jak widzę
> modele Super-Tornado ale tych nie słyszałem. Jeśli chcesz coś naprawdę
> cichego a przy tym taniego to bierz Thermaltake Silent PurePower 410W.

Tez troche drogi, jak juz zrezygnowac z aktywnego pcf to calkiem tani jest
thermaltake silent purepower 420 W
http://www.newegg.com/app/ViewProductDesc.asp?description=17-153-006&depa=1

co o nim sadziesz? bedzie w miare cichy? bo raczej mocy mu starczy a
thermaltake chyba badziewi bez zabezpieczen nie robi

> No cóż, żeby był wydajny, cichy i około 100 PLN to musiałby być to
> Pentagram Freezone QC-80 Cu.

Szkoda ze nie ma, niestety musze tu cos kupic bo chcialbym uruchomic to
bagno przed powrotem zeby sprawdzic czy wszystko dziala, takze musze miec
jakis cooler

>. Albo wziąć Arctic Cooling ACCS2L który ma trzy
> prędkości i jest wydajny.

ten mi sie calkiem podoba zwlaszcza cena :) tyle ze w opisie jest duzo
not specified - on zawiera chociaż troche miedzi na styku z jadrem?
Jak juz powiedzialem nie potrzebuje maszyny ktora bedzie trzymac temp
ponizej 45, uwazam to za bezsens - pewnie wedlug specyfikacji stabilny
jest do 70 stopni to po co zakladac jakies suszary co go trzymaja w temp
pokojowej. Jak dla mnie calkowicie spoko sa temp do 60 stopni.

Dzieki Saiko Kila za poswiecenie czasu na czytanie tego elaboratu i
zbadanbie newegoo
pozdrawiam
michu