Re: Jaka plyta i zasilacz i cooler pod Bartona 2500+

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Sun 15 Aug 2004 - 18:32:01 MET DST

Proces michu <michu1982@poczta.onet.pl> zwrócił błąd:
> No wlasnie, co polecanie kupic? Najwazniejsze zeby dobrze sie na niej
> krecilo - milo by bylo zeby osiagala stabilnie cos kolo 220 Mhz bo barton
> bedzie zwykly a nie mobile wiec zabawa z mnoznikiem odpada, a chcialbym
> miec jakis margines do krecenia :). Myslalem o Epox 8rda3+, czy to dobry
> wybor?, a moze jest cos lepszego w podobnej cenie?

W podobnej cenie z moich skromnych doświadczeń wychodzi, że Soltek 75FRN2
jest odrobinę lepszy do kręcenia. Gdybym jednak nie był uprzedzony do Abita
(od czasu tych kondensatorów) to bym polecił też tańszego Abita NF7.
Podobnie jak Soltek nie ma dziurek do mocowania potężniejszego coolera.
Innym godnym rozważenia jest droższy Asus A7N8X-E (koniecznie z tym E).

> Druga sprawa to zasilka - co kupic bedzie na tym kompie oprocz bartona
> r9800pro.

Na Twoim kupując w tym sklepie nie wahałbym się przed wzięciem mobilnego
Bartona 2500+ na 1,45V. Przecież to tylko kilka dolarów różnicy, a
potencjał do kręcenia większy. Co do karty - nie daj się nabrać na
najtańszego Sapphire.

> Warunki jakie musi spelniac:
> 1.Cisza
> 2.cisza

Bierz pasywne chłodzenie na grafikę.

> 3. rozsadna cena
> Ofkos musi ten sprzet uciagnac (krecenie w planach) i nie zjarac polowy
> jak sie sam zepsuje, acha no i active pfc powiniem raczej posiadac. WAZNE:
> musi dzialac na 110/230 V.

Każdy z aktywnym PFC będzie działał przy obu napięciach. Jeśli tego nie ma
to musi mieć odpowiedni przełącznik. Najważniejsze w komputerze (jeśli nie
liczymy monitora) są zasilacz i płyta główna. Zasilacz do kręconego proca i
(być może) karty powinien mieć moc minimum 400W. Z zasilaczy najlepiej brać
takie w stylu True Power Anteca, które poza tym są ciche. Na przykład
TRUE430. Jak chcesz tańszy a przy tym względnie cichy to weź Antec SL400.
Jednak Chieftec 360W DF nie będzie głośniejszy... Zasilacze tej samej firmy
co w Chieftecu sprzedaje np. Enlight, ale tych wersji z newegg nie polecam.
Dobre są też Seasonic Super-Silencer. Seasonic sprzedaje też jak widzę
modele Super-Tornado ale tych nie słyszałem. Jeśli chcesz coś naprawdę
cichego a przy tym taniego to bierz Thermaltake Silent PurePower 410W.
Aktywny PFC nie jest taki ważny. W newegg podają wydajność zasilaczy, część
z tych które podałem ma 80%, możesz je wybierać w pierwszej kolejności.

> 3. cooler: Cichy, ciagnacy przetaktowanego bartona (przy czym nie jestem
> z typu "o boze, mam az 44 stopnie na procesorze, co zrobic?") jesli na
> full load bedze ponizej 60 stopni jest ok. No i jakas przyzwoita cena zeby
> byla - mysle ze nie wiecej jak 100 PLN. Znow newegg.com i do wyboru:

No cóż, żeby był wydajny, cichy i około 100 PLN to musiałby być to
Pentagram Freezone QC-80 Cu. Takiego w tym sklepie nie ma. Jest Zalman za
$35 i droższy, miedziany za $40 (CNPS7000A-Cu), ale nie zamontujesz ich na
większości dobrych płyt. Przy chłodzeniu powietrzem i podkręcaniu nie można
liczyć na ciszę. Możesz wziąć regulator obrotów Zalman Fanmate 2 i kupić
jakiegoś zwykłego coolera z miedzianym radiatorem i podkręcać obroty
zależnie od potrzeb. Albo wziąć Arctic Cooling ACCS2L który ma trzy
prędkości i jest wydajny.

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze