Jaki skaner - raz jeszcze.

Autor: Wojtek <wojkraw_at_aurora.put.poznan.pl>
Data: Sun 15 Aug 2004 - 22:18:59 MET DST

Witam!
Zamierzam kupić skaner (do 500 zł, max 600) i myślę o takim z przystawką do
skanowania materiałów transparentnych (slajdy, negatywy). Właściwie to
interesowałyby mnie tylko negatywy 36 mm.
Czy ktoś z Was ma doświadczenie w skanowaniu negatywów skanerem w tej klasie
cenowej?

Jeden z grupowiczów poleca mi Plusteki, inny Microteki. Z kolei koleś w
sklepie komputerowym powiedział, że "w tym przedziale cenowym tylko Canon
3200F". Jestem trochę skołowany...

 Nie chodzi mi o jakiś wypas. Chciałbym żeby po zeskanowaniu negatywu 36 mm
i wydrukowaniu w formacie 10x15 cm wyglądało to przyzwoicie.

 Mam kolegę, który skanował negatywy Mustekiem BearPow 2400 TA Plus
(rozdzielczość 2400x1200, kosztuje 445 zł) i efekty były nędzne.

Słyszałem, że żeby otrzymać jako takie efekty trzeba mieć skaner za co
najmniej 1000 zł.

 I jeszcze jeden dylemat: jaki skaner wybrać - na układzie CCD czy CIS?

Podobno "CISy" nie są tak dokładne jak CCD. Czy ma ktoś ma doświadczenie w
skanowaniu CISsami zdjęć z dużą rozdzielczością?

 Za wszelkie porady, wskazówki i opinie z góry dziękuje.

Wojtek

wojkraw@autograf.pl