Re: Jaki skaner - raz jeszcze.

Autor: Wieslaw Lubas <vieniu_at_math.put.poznan.pl>
Data: Sun 15 Aug 2004 - 23:59:31 MET DST

Użytkownik "Wojtek" <wojkraw@aurora.put.poznan.pl> napisał w wiadomości
news:cfofr8$n9c$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Nie chodzi mi o jakiś wypas. Chciałbym żeby po zeskanowaniu negatywu 36
mm
> i wydrukowaniu w formacie 10x15 cm wyglądało to przyzwoicie.
Hmm kwestia gustu. Skanerem za 500pln nieda sie przyzwoicie.

> Mam kolegę, który skanował negatywy Mustekiem BearPow 2400 TA Plus
> (rozdzielczość 2400x1200, kosztuje 445 zł) i efekty były nędzne.

Daj spokoj z Mustekiem.

> Słyszałem, że żeby otrzymać jako takie efekty trzeba mieć skaner za co
> najmniej 1000 zł.
Nie cena czyni skaner.

Masz dwa wyjscia.

1) poczatowac na allegro na jakiegos uzywanego skanerka dedykowanego TYLKO
do materialow transparentnych.
Przy odrobinie szczescia za jakies 600-700 pln da sie wyrwac, canona albo
minolte. Plus odrobina cierpliwosci w plamkowaniu skanow (bo za 6 stow ICE
nie dostaniesz) i efekty moga byc calkiem niezle.

2) kupic plaskiego Epsona. Kazdy model z "photo" ma lampke do skanowania
negatywow/slajdow. Efekty beda nie do pobicia w kategorii skanerow plaskich,
ale dalej kiepskie. 1260 photo IMO nadaje sie tylko na wgladowki. Ale za 200
zeta jest niezly :-)

Jeszcze wsrod uzywek mozesz trafic Agfe z modulem do filmow, wiele ludzi
chwali stare skanery agfy.

A tak w ogole zapytaj na pl.rec.foto, tylko sprawdz archiwum zebys sobie nie
przej..al :-) na 99.99% ktos pytal o skanery do 500.

WL

PS. masz 3 wyjscie. Poczekac az uzbierasz 1200 zeta i kupic nowego BenQ 2750
z digital ICE ;-)