Re: Jaki skaner - raz jeszcze.

Autor: Sander <ROT13_fnaqre3_at_tnmrgn.cy_ROT13>
Data: Sun 15 Aug 2004 - 23:29:14 MET DST

"Wojtek" <wojkraw@aurora.put.poznan.pl> w
news:cfofr8$n9c$1@nemesis.news.tpi.pl napisał(a):

> Zamierzam kupić skaner (do 500 zł, max 600) i myślę o takim z przystawką do
> skanowania materiałów transparentnych (slajdy, negatywy). Właściwie to
> interesowałyby mnie tylko negatywy 36 mm.
> Czy ktoś z Was ma doświadczenie w skanowaniu negatywów skanerem w tej klasie
> cenowej?

No mam (widać w SIG'u), pisałem Ci, że w tej klasie cenowej
to ... daj sobie spokój ze skanowaniem negatywów.

> Jeden z grupowiczów poleca mi Plusteki, inny Microteki. Z kolei koleś w
> sklepie komputerowym powiedział, że "w tym przedziale cenowym tylko Canon
> 3200F". Jestem trochę skołowany...

A ja Ci powiem, że w tym przedziale cenowym
to żaden skaner nie nadaje się do negatywów.

> Nie chodzi mi o jakiś wypas. Chciałbym żeby po zeskanowaniu negatywu 36 mm
> i wydrukowaniu w formacie 10x15 cm wyglądało to przyzwoicie.

Przyzwoicie - zapomnij.

> Mam kolegę, który skanował negatywy Mustekiem BearPow 2400 TA Plus
> (rozdzielczość 2400x1200, kosztuje 445 zł) i efekty były nędzne.

Bo takie są, w tej klasie cenowej.

> Słyszałem, że żeby otrzymać jako takie efekty trzeba mieć skaner za co
> najmniej 1000 zł.

No CONAJMNIEJ. Albo zrezygnuj ze skanowania negatywów.

> I jeszcze jeden dylemat: jaki skaner wybrać - na układzie CCD czy CIS?

Ja tu nie widzę dylematu, chyba że dylematem nazywasz wybór
Syrenki czy Forda ;) , zdecydowanie CCD.

> Podobno "CISy" nie są tak dokładne jak CCD. Czy ma ktoś ma doświadczenie w
> skanowaniu CISsami zdjęć z dużą rozdzielczością?

To nie podobno, tylko tak mniej więcej jest.

--
[ SANDER | ABIT IC7 + P4 2.40C @ 3.00 + Zalman CNPS 7000A-Cu +1024MB PC3200 ]
[ Iiyama Vision Master Pro450 +Gainward GFFX 5700U 128MB 500/950 @ 500/1000 ]