Re: Jaka drukarka Canon ??

Autor: rosi <keyser.soze_nospam__at_interia.pl>
Data: Sat 14 Aug 2004 - 14:26:46 MET DST

Uzytkownik "Piotr" <nospam*pionek_zone@wp.pl> napisal w wiadomosci
news:r6mrh0pe0j5gvl63t8a2mhc6s0hjvph9sp@4ax.com...

> Slyszalem o tym, ale ze raz na tydzien......
> raz na mieciac wystarczy ?

w zupelnosci... tu chodzi o to, ze glowica jakkolwiek wymienia sie ja latwo
i bez serwisu, to kosztuje stosunkowo duzo do ceny calej drukarki, a jezeli
zaschnie to musisz ja wymienic. poza tym tu nie chodzi o kolorowe zdjecie
A4, tylko o wydrukowanie np po 1 linijce dowolnych znakow w kazdym z
kolorow, czy tez np. 1 strony z dowolnego portalu internetowego - tu chodzi
o to, zeby zastapic schnacy tusz w glowicy, tuszem swiezym. swoja droga nie
ludz sie, ze hp nie ma tego problemu... tu po prostu kupisz drukarke za
300zl i bedziesz musial tak czy inaczej kupic nowy tusz za 100zl...

> A czy w zwyklej grafice tez istotna jest ta plamka ze jest lepsza,
> czy to dotyczy tylko foto, wydaje mi sie ze to pierwsze ;)
> Jezeli tak to chyba rzeczywiscie warto dodac te 100 zl,

zalezy co zdefiniujesz jako zwykla grafika... jezeli chodzi o np rysunek
techniczny skladajacy sie z linii i ewentualnie zacieniowan, to nie bedzie
wiekszej roznicy, ale jezeli chodzi o rysunek o zroznicowaniu nasycenia barw
i ich wypelnieniu, to juz te 2pl pozwola zrobic bardziej jednolity rysunek
bez wyraznych kropel...

> Tego troszeczke nie rozumiem, mozna jeszce krotkie wyjasnienie....
> Moj cyfrak robi max 640x480, ma juz swoje latka ;)
> Mam sporo fajnych zdjec nim zrobionych, jak sie dorobie to sobie
> wymienie na jakiegos 3 mln pix, ale narazie chce wydrukowac tamte...
> Wydawalo mi sie ze 9x13 to max z takiej ilosci pixeli.......zreszta
> uzywam takiego formatu (mat) i w zwyklych zdjeciach

to nie jest max., zdjecie takie powieksza sie poprzez interopolacje punktow,
a co za tym idzie, im bardziej go powiekszysz, tym bardziej bedzie widac na
zdjeciu pojedyncze piksele (i schodki na granicach ksztaltow)... przy bardzo
duzym powiekszeniu wszystko bedzie wygladalo jak grafika na Amidze... mysle,
ze powiekszenie do 5"x7" jeszcze nie powinno zrobic krzywdy takiemu zdjeciu,
ale moge sie mylic, bo to bedzie zalezalo jakiego dpi uzywa aparat...
przykladowo ja mam olympusa d-510z i on zapisuje zdjecia z uzyciem 70dpi, a
kolegi nikon coolpix 2500 zapisuje zdjecia z uzyciem 300dpi, rozmiar obu
zdjec to 1600x1200, ale jak latwo sie domyslic zdjecia z nikona sa
pozbawione "ziarnistosci" i potencjalne powiekszenie takiego zdjecia nie
powoduje na nim duzej szkody...

zasadniczo sterownik tych drukarek ma antidotum na powiekszanie takich zdjec
i potrafi wygladzac ksztalty, ale niestety, ale zdjecie straci na
ostrosci...

> Dzieki za za tak dokladna analize i rady
> Kupie raczej ta 455i jak radzisz - mysle ze zdecydowanie warta jest
> tych 400 zl

zapewniam cie ze jest...