Re: Problem z Vortex1 (AU8820) na VIA KX133

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Sat 14 Aug 2004 - 12:35:00 MET DST

Użytkownik "GLide" <glide@WYTNIJterramail.pl> napisał w wiadomości
news:lcs9ewu8f4$.eh7hdpefrzew$.dlg@40tude.net...

> Zaraz!!!! Sugerujesz SB na ISA?

Akurat karta muzyczna ISA w porównaniu do PCI nie jest gorsza wydajnościowo
(a na płycie z KX133 ma pewnie wolne sloty ISA). Poza tym parę razy
spotkałem z opiniami ludzi którzy wymienili np. SB32 ISA na SB128 PCI i
trochę im jakość spadła (nie grało już tak "superładnie")

> I od kiedy model 64 lub 128 obsluguja EAX
> lub A3D sprzetowo???

A nie ma ? Miałem w paru płytach SB128 zitegrowanego i miał wszystko to co
wymieniłem.

> Ten Aureal ma te zalete ze robi 3D calkowiecie sprzetowo i do tego bardzo
> ladnie na 2 glosnikach.

To 3D w Vortexach to teraz już chyba tylko tak "dla jaj". Odkąd Aureal
strzelił plajtę, w grach prawie nie stosuje już się A3D, a jeśli już (bardzo
rzadko) to i tak conajmniej 2.0/3.0. Natomiast EAX, nawet 1.0 (którego V1
jak pamiętam nie ma wogóle) spotyka się.

> Osobiscie gdybym mial taka karte powalczylbym - gdyby sie udalo karta
> moglaby jeszcze troche posluzyc.

No gdyby było warto to możnaby powalczyć. Ale ja mam taką zasadę, że jak mam
stracić full czasu na doprowadzenie jakiegoś podzespołu do w miarę stabilnej
pracy a potem w każdej nowej grze mieć ruletkę - "zadziała / zadziała z
błędami / nie zadziała wogóle", to wolę wymienić ten podzespół na jakiś
bardziej "standardowy" (czy ten V1 "zda" wogóle soundtest w dxdiag ?).
Szczególnie gdy tyczy do starych, tanich kart muzycznych (nie wiem jak w
Szczecinie, ale tu we Wrocku używany sb128 to ok. 30zł)