Re: Jaka drukarka? Proszę o poradę.

Autor: Lukasz Ledochowski <lukled_at_tlen.pl>
Data: Fri 13 Aug 2004 - 19:55:34 MET DST

Seweryn wrote:

> Przeglądam archiwum grup od kilku dni i nie mogę się zdecydować jaką
> drukarkę wybrać. Wybór jest tym trudniejszy, ponieważ wcześniej nie
> użytkowałem żadnej drukarki (praktyczne wskazówki będą mile widziane).
> Zastosowania - przede wszystkim tekst oraz zdjęcia. Ważna jest
> możliwość drukowania na grubym papierze takim jak pocztówki,
> wizytówki itp. Najważniejsza jest Jakość wydruków, szybkość jest bez
> znaczenia. Waham się między Epsonem C86 a R200. Dane techniczne mogę
> sobie przeczytać, ale może jest ktoś, kto miał do czynienia z tymi
> [...]

to są zupełnie różne drukarki. Epson C86 korzysta z 4 kolorów i tuszu
pigmentowego. Wydruki są gorszej jakości (na C64 która ma odrobine
wieksza krople 4pl (C86 3pl) widać wyraźnie zaiarnistość, dodatkowo
zdjęcia są bardzo matowe), ale są wyjątkowo trwałe (do 80 lat!!). Za
pare lat docenisz różnice. Epson R200 jest drukarka typowo
fotograficzna. Ma 6 pojemników z tuszem, jakość jest zdecydowanie
lepsza, ale trwałość zdjęć zdecydowanie mniejsza. R200 jest także
najtańszą drukarką do drukowania na płytach CD i radzi sobie z tym
całkiem nieźle. Szybkością niestety Epsony nie porażają. Obie drukarki
powinny sobie radzić z wizytówkami. Jeżeli zdecydujesz sie na C86 to
zastanów sie nad C84. To to samo, a może Ci sie bardziej z wyglądu
spodobać:) I może być tańsza.

--
# Lukasz Ledochowski
# GG:503647