Re: LCD - jaki wybrac?

Autor: Jerry.J <jerryjacobsNO.SPAM_at_NO.SPAM.gazeta.pl>
Data: Thu 12 Aug 2004 - 23:30:18 MET DST

"mayones" <bugslash@poczta.wp.pl> wrote in message
news:cfgj8o$3vo$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam!
> Pewnie pytanie to bylo walkowane na tej grupie nie raz,

Było, było !! Zajrzyj do archiwu,m !!!

ale nie
> wygooglowalem nic interesujacego, a oferta tego sprzetu zmienia sie z
> miesiaca na miesiac wiec posty sie szybko deaktualizuja.

Ceny tak, ale to czy jedna firma jest dobra, czy nie - tak szybko się nie
zmienia (IMHO w ogóle się nie zmienia
[a jeśłi to w czasie nie krótszym niż 7-10 lat!]!!!

> Skladam komputer dla rodziny i jednym z wymagan jest mala zajetosc miejsca
> przez monitor. Osobiscie podchodze ostroznie do monitorow LCD bo niewiele
> jeszcze o nich wiem, dlatego chcialem zasiegnac opinii ludzi ktorzy
dokonali
> juz podobnego wyboru. Zastanawiam sie nad niedrogimi modelami, niestety
> budzet jest ograniczony (do 1800 - max). A nie jest to z kolei malo kasy,
> dlatego chcialbym wydac ja mozliwie najrozsadniej.
> Zaciekawil mnie monitorek Philipsa 150P4CG z DVI

Nie znam modelu, ale Philipsowi (w niższej pólce cenowej) można zaufać,
to IMHO najlepsza firma w tej klasie (cenowej) !

, oraz LG L1250B. Bardzo
> prosilbym o wasze opinie i doswiadczenia z LCD, co warto teraz kupic, czy
te
> monitorki beda dobre? Czy zlacze DVI poprawia znaczaco jakosc obrazu? Wiem
> ze LCD za 2000 to zadna rewelacja ale musze sie zmiescic w takim
przedziale.

Warto mieć DVI, pod warunkiem , że ma się przyzwoitą karte grafiki.
 Ale ogólnie warto, róznica jest zauważalna
( Jak zmienissz komputer to monitor z DVI się jeszcze do czegoś przyda, a za
1-2 lata nie bedzie już kart z DSUB, tylko DVI ! )

KOrzystaj z archiwum google (o monitorach LCD było już sporo!!), znalazłem w
nim extra ranking marek, z którym zgadzam się w 100%

Ranking monitorów LCD:
--------------------------

O to moja klasyfikacja:
-----------------------
[w nawiasach podaje ceny 19" - bo takie mnie ostatnio interesowały]

totalny low-end to Medion, Super Sonic, Benq, itp..
[ok. 2000 zł]
większy Low-END to Belinea i Gateway
[ ok. 2500 zł]
low-end to LG, SAMSung
[ ok. 3000 zł]

middle-end to to np. Philips, Miro, najtansze Sony (seria S)
[ok. 3300-3500 zł]

troche lepszy middle-end :) to NEC, SONY (modele podstawowe)
[ok. 3700-3900 zł]

high-end to iiYama lepsze modele NEC i SONY
[ok. 4300-4600 zł]

total high-end to EIZO i profesjonalne modele iiYama
[ 5000+ nawet do 12 tysiecy zł]

--
Pozdrawiam, Jerry.J
POLECAM!!! Sprzedam płyty głowne ABIT i MSI i inny stuff komputerowy..