Re: Warto robic Raida ?

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 12 Aug 2004 - 19:00:54 MET DST

kpawel napisał:

> hurtowania Action (no i napisałem, że ceny są netto)

No to faktycznie ceny nie do przebicia :) Niestety, nie każdy ma
dojścia. Niektórzy kupują w detalu.

> (a o ile wolniej ?? 5% ?? 10% ??)

W skrajnych przypadkach, jeśli dyski potrafią się dobrze
rozpędzić, to wydajność może być mocno ograniczona samą
przepustowością magistrali. Już zwykły RAID 1 obniża wydajność
macierzy o kilka procent. W idealnym przypadku rozbudowa do RAID
0+1 nie powinna przynieść dalszych strat wydajności. W praktyce
bywa różnie - czasem wręcz dramatycznie :(

> Jesli chodzi o bezpieczeństwo to nowości [...] Lepiej poczekac,
> aż wyjdą wszystkie błędy i niedociagnięcia

Może masz rację ;) Ja też jestem czasami ostrożny. Ale taki nowy,
wielki dysk to fajna rzecz :) Mniej kabli, mniej prądu, mniej
komplikacji... same plusy.

> Ale Raptory sa jeszcze droższe...

Droższe, ale bardzo wydajne. W niektórych przypadkach jeden taki
Raptor może być porównywalnie wydajny jak 2 zwykłe w Raid 0.

> A mnie po prostu nurtują takie rzeczy. Albo np co będzie jak
> z procesora zdejmę wiatraczek, do ilu się rozgrzeje i do
> ilu zwolni (P4 1.7) :))

Lepiej nie próbuj. Już takie rzeczy robili:
http://www.tomshardware.pl/cpu/20010917/index.html
Nie wiadomo, czy tobie zwolni, czy się spali :)))

--
                        Pozdrawiam, Sniper