Re: Warto robic Raida ?

Autor: kpawel <Adres_at_W.Stopce>
Data: Thu 12 Aug 2004 - 19:32:41 MET DST

Dnia 2004-08-12 19:00 użytkownik Sniper wspólnie i w porozumieniu z
klawiaturą, na szkodę ogółu, nastukał:
> W skrajnych przypadkach, jeśli dyski potrafią się dobrze
> rozpędzić, to wydajność może być mocno ograniczona samą
> przepustowością magistrali. Już zwykły RAID 1 obniża wydajność
> macierzy o kilka procent. W idealnym przypadku rozbudowa do RAID
> 0+1 nie powinna przynieść dalszych strat wydajności. W praktyce
> bywa różnie - czasem wręcz dramatycznie :(

A jak się to ma jak 4 dyski są na S-ATA ??

> Może masz rację ;) Ja też jestem czasami ostrożny. Ale taki nowy,
> wielki dysk to fajna rzecz :) Mniej kabli, mniej prądu, mniej
> komplikacji... same plusy.

Tylko pozostaje ta delikatna niepewność psychiczna ;)) No i pusty
portfel ;))

> Droższe, ale bardzo wydajne. W niektórych przypadkach jeden taki
> Raptor może być porównywalnie wydajny jak 2 zwykłe w Raid 0.

To prawda. Tylko chyba wole 320GB w RAID 0 niż jakieś 100-160GB (tak
gdzieś cenowo wypadnie) :)
Bo jakbym chciał bezpieczny dysk na archiwum to bym wziął (tak jak
zresztą mam) np barracude 60gb albo coś wolniejszego, niż jakiś
super-sprzęt (jak raptor)

> Lepiej nie próbuj. Już takie rzeczy robili:
> http://www.tomshardware.pl/cpu/20010917/index.html
> Nie wiadomo, czy tobie zwolni, czy się spali :)))

Ja wiem, że robili bo kiedyś filmik oglądałem ;)) Tylko jednak samemu to
lepiej ;) (nie ma to jak dreszczyk emocji). W każdym razie ani P350 ani
P1.7 sie nie spalił, P2.8 też nie. Czuć tylko było palony kurz :) A
wogóle P100 chodzi u mnie jako serwer bez żadnego wiatraczka ;)

--
Pozdrawiam
Paweł Konarski < kpawel >