Re: Warto robic Raida ?

Autor: kpawel <Adres_at_W.Stopce>
Data: Thu 12 Aug 2004 - 18:24:06 MET DST

Dnia 2004-08-12 17:52 użytkownik Sniper wspólnie i w porozumieniu z
klawiaturą, na szkodę ogółu, nastukał:
> Oczywiście, takie rozwiązanie byłoby wręcz idealne, tylko...
> ceny które podałeś pochodzą chyba z jakiegoś bardzo taniego
> sklepu, bo mi się tak tanio nie udało znaleźć (chyba że w sklepie

hurtowania Action (no i napisałem, że ceny są netto)

> RAID 0+1 zwykle działa trochę wolniej niż samodzielny RAID 0 (bo
> masz osobny stripping i dodatkowo mirroring). Poza tym, 300-gigowe

Tego, że działa wolniej to nie wiedziałem. Jeszcze się nie dorobiłem 4
dysków, zeby sprawdzić.

(a o ile wolniej ?? 5% ?? 10% ??)

> dyski Maxtora to najnowsze technologiczne dziecko.

Jesli chodzi o bezpieczeństwo to nowości - moim zdaniem - odpadają na
samym poczatku ;)) Lepiej poczekac, aż wyjdą wszystkie błędy i
niedociagnięcia; swoją drogą nowosci sa wyjątkowo drogie;

> Nie wysnuwałbym
> takich wniosków bez przeprowadzenia realnych testów. Może być
> różnie. Stawiam jednak na 2 Maxtory. Niestety, cena chyba już
> przekracza wszelkie rozsądne granice. Przy takich funduszach można
> by już myśleć o użyciu Raptorów lub dysków SCSI albo macierzy RAID

Ale Raptory sa jeszcze droższe... (HDD WD 36 GB RAPTOR S-ATA - 390zł netto)

> 5 z udziałem np. 4-5 dysków 120 GB - mamy wtedy szybką macierz
> podczas odczytu, nieco gorzej z zapisem ale bezpiecznie. Tylko
> znowu kontroler się kłania :)

No i w takim wypadku owy kontroler trzebaby zakupić ;)) A to kolejny
wydatek.

> To chyba zależy od kontrolera. Ja nigdy nie wpadam na takie
> pomysły, tym bardziej, że rzadko korzystam z RAID 0. Ale 2 razy

:))
A mnie po prostu nurtują takie rzeczy. Albo np co będzie jak z procesora
zdejmę wiatraczek, do ilu się rozgrzeje i do ilu zwolni (P4 1.7) :))

> udało mi się to przypadkowo sprawdzić. W jednym przypadku (chyba
> na HPT 366 + 2 x Maxtor 80 GB) kontroler wyświetlił błąd
> konfiguracji. Po prawidłowym podłączeniu wszystko wróciło do
> normy, jakby nic się nie stało. Z kolei na którymś z Promise u
> kumpla i 2x WD 120 GB wszystko zadziałało bez problemów. Najlepiej
> jak sprawdzisz sam i nam opowiesz - nowinek nigdy za wiele :)

Własnie, ja ostatnio montując dodatkowe wiatraczki do chłodzenia dysków
chciałem toto sprawdzić, ale jakoś nic z tego nie wyszło. Niezbyt miałem
czas na takie eksperymenty - zwłaszcza jakby coś nie wyszło. I dlatego
też nie wiem kiedy, ale sprawdzę i napisze ;)

--
Pozdrawiam
Paweł Konarski < kpawel >