Re: Warto robic Raida ?

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 12 Aug 2004 - 15:10:59 MET DST

kpawel napisał:

> Może takie podejście mam bo należę do osób, które dość regularnie
> robią backup wszystkiego.

OK, teraz rozumiem. Przeczytaj zatem post Fantoma i zwróć uwagę na
słowa "bardziej awaryjnie" jakich użył w poście. Nie każdy może
robić pełny backup. Ja mam ok. 300 GB _ważnych_ danych na dyskach,
które niemal codziennie modyfikuję. Musiałbym co chwilę wypalać
kilkadziesiąt płyt DVD. Wolę to wszystko archiwizować na innych
dyskach.

> No i nawet jak dysk padnie to w przeciągu kilku godzin jestem
> w stanie wszystko sobie przywrócić

To spróbuj zreanimować RAID'a 0 po awarii elektroniki w jednym z
dysków. Jeśli przebrniesz przez etap wymiany elektroniki,
zobaczysz na ilu kontrolerach uda ci się przywrócić tą macierz do
pierwotnego stanu. Powodzenia :)

> Duży - to znaczy znacznie widoczny. Wszystko chodzi zdecydowanie
> szybciej (mówie o operacjach na plikach).

I prawidłowo. Tak działa RAID 0. Na jednych płytach szybciej, na
innych wolniej. Nic w tym nowego. Zresztą napisałem to już w swoim
pierwszym poście.

> Tak naprawdę to była wina antywirusa. Teraz dopiero nie mam z
> tym żadnych problemów (ani z 48x cdr, ani 4x dvd).

W takim razie nie rozumiem, dlaczego podałeś ten argument, jako
obronę swojego zdania?

> Jeszcze tylko moge napisac, że mam dwa dyski, o których
> słyszałem, że chodzą beznadziejnie w raidzie (seagate
> barracuda). W żadnym wypadku nie podtrzymuje tej opinii.

Jak mawia ktoś na tej grupie, to "urban legends". Te dyski
faktycznie chodziły beznadziejnie w RAIDzie ale na kontrolerze HPT
366/372 i jakimś tam jeszcze. Niestety niektórzy powielają te
opinie do dzisiaj...

--
                        Pozdrawiam, Sniper