Re: Warto robic Raida ?

Autor: kpawel <Adres_at_W.Stopce>
Data: Thu 12 Aug 2004 - 15:32:17 MET DST

Dnia 2004-08-12 15:10 użytkownik Sniper wspólnie i w porozumieniu z
klawiaturą, na szkodę ogółu, nastukał:

> OK, teraz rozumiem. Przeczytaj zatem post Fantoma i zwróć uwagę na
> słowa "bardziej awaryjnie" jakich użył w poście. Nie każdy może
> robić pełny backup. Ja mam ok. 300 GB _ważnych_ danych na dyskach,
> które niemal codziennie modyfikuję. Musiałbym co chwilę wypalać
> kilkadziesiąt płyt DVD. Wolę to wszystko archiwizować na innych
> dyskach.

Czyli pozostaje Ci Raid 1 albo 0+1 (to z tych tańszych rozwiazań).
Tylko, że w pierwszym poście pojawia się jeszcze "pragnienie" szybkosci
tego wszystkiego ;))

Tak więc - żeby nie było OT - jesli 2 dyski 160 GB kosztują mniej niż
szybki 300GB to może lepiej jest kupić 4 dyski 160GB, podłaczyć jako
raid 0+1. Bedzie i szybko i bezpiecznie :)

> To spróbuj zreanimować RAID'a 0 po awarii elektroniki w jednym z
> dysków. Jeśli przebrniesz przez etap wymiany elektroniki,
> zobaczysz na ilu kontrolerach uda ci się przywrócić tą macierz do
> pierwotnego stanu. Powodzenia :)

Wolę zainwestować w taki sprzęt żeby jakiekolwiek przywracanie nie było
mi potrzebne. Natomiast - jak zaczynałem się tym bawić - to mój
kontroler (ICH5R) mimo utraty wszelkich ustawień, znalazł sobie dyski i
grzecznie zapytał czy były one podłaczone w macierz. Jeszcze tylko muszę
sprawdzić czy da się te dyski kolejnością zamienić ;))

> W takim razie nie rozumiem, dlaczego podałeś ten argument, jako
> obronę swojego zdania?

Bo NAV strasznie spowalnia kompa. Własnie od strony dysku. Ja nie piszę
że coś działa ok albo źle na czystym Windowsie. Wszystkie teksty które
robiłem były na w pełni skonfigurowanym kompie, z uruchomionymi
wszystkimi programami, których uzywam na codzień (tzn te które chodzą w
tle). Bo wtedy te wyniki mają jakiś sens.

--
Pozdrawiam
Paweł Konarski < kpawel >