Re: Warto robic Raida ?

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 12 Aug 2004 - 14:29:20 MET DST

t_harry napisał:

> jezeli prawdopodobienstwo padu jednego dysku to P [...]
> czyli prawdopodobienstwo zwiksza sie o ok 3,3%...

Statystyka chyba nie jest twoją mocną stroną :) Daruj sobie. Nic
nie osiągniesz. Zamiast przekonywać mnie, zaproponuj coś autorowi
postu. Ja konstruowałem takich macierzy już wystarczająco dużo,
żeby wiedzieć czego się po nich spodziewać.

> mowienie o zastraszajacej padalnosci raidu, orz o tym ze dane
> sie traci tak strasznie, porownujac do 1 dysku jest smieszne :)

Nadal nic nie rozumiesz i chyba nie zrozumiesz, bo ewidentnie nie
dociera do ciebie to co piszę, albo za dużo czytasz między
wierszami. RAID'a 0 nigdy nie stosuje się w sytuacjach
wymagających bezpieczeństwa danych. A skoro nie zapewnia większego
bezpieczeństwa niz 1 dysk, to jej stosowanie mija się z celem.
Napiszę jeszcze raz: Raid 0 stosuje się tylko wtedy, jeśli zależy
komuś tylko na _zwiększeniu wydajności_, a na bezpieczeństwo nie
zwraca się żadnej uwagi.

Zajrzyj tutaj:
http://www.raidarray.com/04_01_00.html
Brakuje ci podstawowej wiedzy na ten temat i wdajesz się w nic nie
wnoszące dyskusje.

--
                        Pozdrawiam, Sniper