Re: Warto robic Raida ?

Autor: t_harry <t_harry_at_NOSPAMwpSPADAJSPAMERZE.pl>
Data: Thu 12 Aug 2004 - 13:07:23 MET DST

Użytkownik "PiotrKo" <plonk@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:cffhio$km$1@news.onet.pl...
> prawda leży zawsze po śdrodku gdzieś
> wiadomo że mając 2 komutery zamiast jednego to jest 2 razy większe
> prawdopodobieństwo że osoba posiadająca 2 kompy, szybcij odwiedzi serwis
niż
> osoba posiadająca jeden komputer

jezeli prawdopodobienstwo padu jednego dysku to P, to prawdopodobienstwo
padu ktoregos z 2 dyskow to chyba 2P-P^2, czyli dla przecietnej awaryjnosci
na poziomie 4,5% daje ok 8,8%, czyli prawdopodobienstwo zwiksza sie o ok
3,3%...
> ale w życiu bywa tak że jeden moze mieć 10 komów i zero problemów a drugi
> jeden komp co miesiąc w serwisie
> podobnie może być z dyskami :-)

do tego zmierzam - jak ci ma pasc dysk, to i tak padnie, czy bediesz mial 1
czy 2(np mojej dziewczynie padl mimo ze byl ekstremalnie malo uzywany itp..)

mowienie o zastraszajacej padalnosci raidu, orz o tym ze dane sie traci tak
strasznie, porownujac do 1 dysku jest smieszne :)

--
pozdr
  t_harry