Re: Ma³y Pecet

Autor: niebieski <news.krys.wytnij_at_to.poczta.gazeta.pl>
Data: Thu 12 Aug 2004 - 08:33:18 MET DST

Dnia 12.08.04 00:17, U¿ytkownik szpon napisa³:

> Od Codegena raczej by³by lepszy u¿ywany zasilacz 235/260W - z tych
> montowanych 3-4 lata temu w komputerach. Niby 235W a ma ca³kiem dobre
> zabezpieczenia przeciwprzepiêciowe (wypróbowa³em wielokrotnie ;-)) i u mnie
> bezproblemowo, przez 5 lat wytrzyma³ pracê 24 / 7 w zestawie z dwoma
> dyskami, nagrywark± i DVD oraz kilkoma innymi kartami rozsze¿eñ (na gie³dzie
> dostaniesz taki zasilacz za 20-30z³).

Tak zrobiê, ale najpierw poszukam na gie³dzie zasilacza od Siemensa.
Widzia³em wnêtrze takiego komputera. Zasilacz jest po³±czony plastikowym
tunelem z obudow± procesora (Pentium II 450) i to wystarcza ¿eby go
sch³odziæ. Ma on z tego co pamiêtam 200 albo 230W i jst bardzo cichy.
Rozwi±za³o by mi to sprawê wentylacji.

> Dobrze kombinujesz, ale z do¶wiadczenia wiem, ¿e bardziej efektowne jest
> szczelne za³o¿enie rurki na wiatrak i wyprowadzenie jej na zawn±trz, tak by
> do ch³odzenia procesora by³o pobierane powietrze z poza obudowy i nie
> miesza³o siê z ogrzanym w kompie przed przej¶ciem przez wiatrak.

Z przodu obudowy, w pobli¿u procesora mogê wstawiæ du¿y wiatrak
puszczony na 1500-2000 rpm, który bedzie wt³acza³ powietrze do ¶rodka.

 Nie wiem
> jakich rozmiarów jest ta obudowa, ale domy¶lam siê, ¿e nie wielka.

Jest to zmniejszona standardowa obudowa do rozmiarów 32x18x23.

--
Pozdrawiam . .
                Niebieski