Re: Sempron na s754

Autor: Virus_7 <virus_7_at_spam.o2.pl>
Data: Wed 11 Aug 2004 - 21:34:49 MET DST

Użytkownik Mariusz Walecki <Mario_walecki@op.xxx.pl> nastukał:
> 1. czy amd nadal zamierza rozwijac platforme s754 (chodzi mi tu o
> wypuszczanie nowych a64 na ten socket, np 4000+)? Tak sobie
> pomyslalem, ze sempron bedzie w miara tani (jak sie pojawi) a pozniej
> zrobie upgrade do a64 i nie bede musial ponosic duzych jednorazowych
> kosztow, tak jak w przypadku intela.
> (cel d 2,53 jest dosyc tani, ale w grach mocno ustepuje sempronowi.
> cel d
> 2.8 jest dosyc drogi). procesora nie zamierzam podkrecac.

Wręcz przeciwnie. AMD wycofuje się z tej podstawki na rzecz 939.

> 2. Czy w najblizszym czasie beda semprony na s939? cos mi sie obilo o
> uszy ze w trzecim kwartale 2004 roku mozna sie takowych spodziewac.
> jezeli tak to moglbym zaczekac z kupnem nowego kompa. s939 wydaje sie
> bardziej rozwojowy, ale moge sie mylic.

Zgadza się

> 3. polecicie jakas obudowe w rozsadnej cenie z dobrym zasilaczem
> (razem 250 zl). myslalem o modecomie z 350gtf. na chiefteca itp. nie
> stac mnie. wiem ze ten modecom 350gtf jest dosyc glosny, ale to mi
> zbytnio nie przeszkadza.

Bardzo dobry wybór. Ewentualnie jak będzie Cię bardzo wkurzał ten zasilacz
to sobie wymienisz wentylatorki.

> 4. czy s754 ma jednokanalowa obsluge pamieci? jezeli tak, to jak chce
> kupic 512 mb ram, to nie musze kupowac 2x256, a wystarczy jak kupie
> 1x512. a moze plyty s754 maja dual channel i powinienem kupic 2x256

Tego akurat nie wiem (sprawdź na www.google.pl)...
Lepiej żebyś chyba kupił 2 x 256MB. Jak zmienisz płytę na taką z Dualem to
nie będziesz musiał dokupować pamięci.

> 5. znalazlem tania plyte na s754 - gigabyte GA K8VT800 (380 zl). ma
> ktos taka moze? co o niej sadziecie. nie potrzebuje fire-wire,
> podkrecania ani tego typu rzeczy. plyta ma byc stabilna a gigabyte to
> chyba niezla marka.

GigaByte? Nie wiem, złe rzeczy o tej firmie słyszałem. Lepiej kup Abita lub
Epoxa

> 6. jest moze lepszy wybor od sempron3100+ i s754 w umiarkowanej cenie?
> socket A? cos mi sie wydaje ze to juz koniec tej podstawki. jeszcze
> raz zaznaczam, ze podkrecanie mnie nie interesuje wiec semp3100+
> wydaje sie lepszy.

A nie lepiej poczekać aż stanieją AMD Athlon 64, a do tego jakaś płyta
(socket 939)

Pozdr.
Virus_7