Sempron na s754

Autor: Mariusz Walecki <Mario_walecki_at_op.xxx.pl>
Data: Wed 11 Aug 2004 - 17:09:53 MET DST

Witam grupowiczow to moj pierwszy post na grupe. mam nadzieje ze dobrze
trafilem.

Mam kilka pytan zwiazanych z kupnem nowego komputera. Zastanawiam sie nad
zastosowaniem semprona3100+ na s754 i w zwiazku z tym mam kilka pytan

1. czy amd nadal zamierza rozwijac platforme s754 (chodzi mi tu o
wypuszczanie nowych a64 na ten socket, np 4000+)? Tak sobie pomyslalem, ze
sempron bedzie w miara tani (jak sie pojawi) a pozniej zrobie upgrade do
a64 i nie bede musial ponosic duzych jednorazowych kosztow, tak jak w
przypadku intela.
(cel d 2,53 jest dosyc tani, ale w grach mocno ustepuje sempronowi. cel d
2.8 jest dosyc drogi). procesora nie zamierzam podkrecac.

2. Czy w najblizszym czasie beda semprony na s939? cos mi sie obilo o uszy
ze w trzecim kwartale 2004 roku mozna sie takowych spodziewac. jezeli tak
to moglbym zaczekac z kupnem nowego kompa. s939 wydaje sie bardziej
rozwojowy, ale moge sie mylic.

3. polecicie jakas obudowe w rozsadnej cenie z dobrym zasilaczem (razem 250
zl). myslalem o modecomie z 350gtf. na chiefteca itp. nie stac mnie. wiem
ze ten modecom 350gtf jest dosyc glosny, ale to mi zbytnio nie przeszkadza.

4. czy s754 ma jednokanalowa obsluge pamieci? jezeli tak, to jak chce kupic
512 mb ram, to nie musze kupowac 2x256, a wystarczy jak kupie 1x512. a
moze plyty s754 maja dual channel i powinienem kupic 2x256

5. znalazlem tania plyte na s754 - gigabyte GA K8VT800 (380 zl). ma ktos
taka moze? co o niej sadziecie. nie potrzebuje fire-wire, podkrecania ani
tego typu rzeczy. plyta ma byc stabilna a gigabyte to chyba niezla marka.

6. jest moze lepszy wybor od sempron3100+ i s754 w umiarkowanej cenie?
socket A? cos mi sie wydaje ze to juz koniec tej podstawki. jeszcze raz
zaznaczam, ze podkrecanie mnie nie interesuje wiec semp3100+ wydaje sie
lepszy.

pozdrawiam wszystkich grupowiczow,
Mariusz