Re: Problem z Athlonem XP2500+ Barton

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Wed 11 Aug 2004 - 19:11:02 MET DST

Proces "Krzysztof "Kris" Kalus" <kris3k@poczta.onet.pl> zwrócił błąd:
> Sprawa wyglada nastepujaco. Nie moge zresetowac BIOSU, gdyz na obudowie mam
> plomby (jeszcze 2 miesiace gwarancji) natomiast w samym BIOSie dziwnie to
> wszystko wyglada, ale po kolei:
> W ustawieniach procka mam cos takeigo:
> System Performance: optimal agressive turbo, expert
> FSB Frequency: 100 133 166 200 (w przypadku expert od 100 do 300)
> Memory Frequency: Auto lub "by SPD", rowniez recznie wartosci wyrazone w %
> Resolting Frequency: Auto, lub w przypadku Memory by SPD - 333MHz (ta
> funkcja jest niedostepna, nie da sie zmieniac wartosci)
> AGP Frequency - wyrazone w % lub Auto

> [...]

Czy ten Gigabyte nie ma dołączonego programiku EasyTune? Tam można ustawić
mnożnik i FSB. Przypuszczalnie ten Barton i tak jest zablokowany, więc
zmienisz sobie tylko FSB. Powinno być 166. Jeśli chodzi o mnożnik, to w
programach typu AIDA jest on przekłamany - u mnie przykładowo wyświetla
5,5x333, a w FreshDiagnose jest jeszcze gorzej. Użyj programu CPU-Z
http://www.cpuid.com/cpuz.php#download

Do zmiany FSB i innych ustawień z poziomu Windows możesz użyć programu
CG-NVNF2 ze strony http://www.cpuid.com/clockgen.php ,działa on tylko na
chipsetach nForce (nie ściągnij innego).

W Twojej płycie problemem mogłaby być zworka ustawiająca FSB na sztywno na
100 MHz, no ale skoro miałeś już dobrze to sama się nie przestawiła...

Acha, poszukaj w BIOSie oznaczeń mnożnika, powinno być to CPU Ratio
Control. W zasadzie wystarczy Normal dać.

Jeszcze jedno: być może w Twoim przypadku warto zrobić update BIOSu do
wersji F11 lub F12.

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze