Re: Cyfrowy Magnetowid

Autor: Grzegorz Mazur <news2_at_gregu.cjb.ihateunwantedmail.net>
Data: Wed 11 Aug 2004 - 14:39:49 MET DST

Jako że dostałeś już joby za kodowanie, to postaram się odpowiedzieć...

Kris wrote:
> 1.W jakim typie kodeka i z jakimi ustawieniami zapisywać nagrywane
> programy aby jakosc byla dobra a jednoczesnie bez problemu dalo sie
> nagrac z tego plyte DVD-Video (oczywiscie domyslam sie ze po jakiejs
> wstepnej konwersji). Jakie sa wasze doswiadczenia ?
> jest tam mozliwosc nagrywania o jakosci VCD ale ta jakosc mi nie
> wystarcza a z drugiej strony jak nagrywam w dobrej jakosci to godzinny
> program zajmuje mi okolo 3GB avi i nie wiem jak to przekonwertowac :(

To zależy od karty. Jeśli karta ma sprzętowy kodek, to możesz
bezpośrednio do MPEG-2 (czyli właśnie format DVD), ale to zajmie dużo
miejsca - właśnie jakieś 3GB na godzinę w jakości DVD. Jeśli nie masz
sprzętowego kodeka, to albo musisz mieć szybki proc, albo zainteresować
się inną metodą kodowania.

Jeszcze sprawdź w jakim kodowaniu jest ta twoja "dobra jakość", bo może
właśnie być MPEG-2.

Konwersję na format MPEG-2 możesz potem zrobić TMPGEnc, a potem jak już
masz MPEG-2, to TMPGEnc DVD Author do przygotowania formatu DVD.

> 2. Czy istnieje jakies proste rozwiazanie aby moj zestaw PC + karta TV
> +stale lacze do internetu
> dalo sie ustawiac zdalnie przez internet (np. jestem poza domem i
> postanawiam nagrac jakis film z tv wiec loguje sie do mojego peceta
> i przez np www ustawiam program i godziny startu i konca nagrywania ?

Tutaj jedyne co mi przychodzi do głowy to albo użycie VNC (zdalna praca
na kompie), ale to trochę mało bezpieczne. Chyba że masz w pracy stały
IP, to da się skonfigurować na akceptowanie połączeń tylko z jednego IP
(albo z klasy IP). Ewentualnie możesz sobie zainstalować Linuksa :D

> Czy macie podobne problemy ? ;)

Jakoś nie bardzo :D

--
"Jesteś takim kretynem że taboret by z tobą w szachy wygrał."