Re: Pilne, problem z dual chanel i pamięciami na nforce2.

Autor: Piotr Majka <charvel_at_localhost.link.pl>
Data: Tue 10 Aug 2004 - 12:02:30 MET DST

Tomasz Szczepański <arl@post.pl> napisał(a):
> Witam
>
> Ostatnio zakupiłem 3 pamięci Geil 400mhz CL2,5-8-4-4 o wadze 512MB
> kazda. Posiadam plyte A7N8X-Deluxe. Zaobserwowalem u siebie
> nastepującą sytuację:
>
> Gdy mam wlozone 3 kosci, pracujace na 400mhz, procesor na 333, mam
> problemy z stabilnoscia, restarty itp. Gold memory od razu po
> zainicjowaniu pokazuje mase błedów. Robilem roszade pamieci,
> zamieniałem je miejscami, testowalem kazda osobno tym programem
> wychodzi na to ze pamieci sa sprawne, kazda, ale jesli sa wlozone 3
> przy takich ustawieniach jak wyzej pojawiaja sie bledy.

Żeby było śmiesznie powiem Ci: nVidia opracowała swój kontroler pamięci
z trybem DC do łącznej pojęmności 1GB. Powyżej 1GB nie gwarantują
stabliności. Czytałem o tym ostatnio na jednym z forum dotyczącym epoxa,
gdzie człowiek z Epox Tech wyjaśniał powody niestabilności właśnie przy
konfiguracji płyty z ramem większym niż 1GB.

> Natomiast kiedy:
> przestawie czestotliwosc pamieci na 333, wtedy timingi ustawiaja sie
> na CL2-7-x-x (nei pamietam dokladnie), ASUS PC Probe szaleje, pokazuje
> spadki napięcia, 0rpm przy power fan i inne fanaberie. moje

Z ciekawości - masz jakiś porządny zasilacz?

> podejrzenie padlo na tryb dual chanell, nie wiem czy slusznie, dlatego
> proszę o radę w tej sprawie. Co moze być nie tak, co musialbym zrobić
> aby to działało sprawnie. Czy w tym przypadku trzeba wylaczyc tryb
> dual chanell, jesli tak - jak to zrobic? Chcę zaznaczyć, ze chce
> podkrecic procesor do 400mhz. Narazie pracuje na dwoch pamieciach. nie
> mam zadnych problemow z tym. ale szkoda pieniedzy wylozonych w 512MB.

No niestety nie za bardzo w Twoim przypadku z trzema koścmi da się to
zrobić. Może spróbuj spytać się supportu Asusa o jakąś specjalną wersje
biosu z wyłączonym DC. Generalnie DualChannel przy FSB 200 jest bardzo
chwiejną sprawą - przykładowo mwong na forum Geil'a zaleca w takich
przypadkach ustawianie gorszych niż standardowe timingów, zaś wiele osób
przy O/C powyżej 200Mhz w ogóle nie używa DC (który notabene na
platformie amd nie daje takie kopa jak na intelu)

> Z pytan dodatkowych: jesli przestawie pamieci na 333, i pal licho
> podkrecanie procesora, jakie musialbym ustawic timingi w biosie?
> probowalem tych standardowych czyli 2,5-8-4-4 i takie same akcje z
> pcprobe.

Bym zapomniał - podnieś tym geilom napięcie do 2.9V.

--
Piotr "Charvel" Majka | PGP & GPG Public Key: finger charvel@link.pl | Uin: 20873695
GCM d- s-:- a- C++ UL++++ P+ L+++ E--- W+ N+++ !o !K w--- !O M V- PS+ PE !Y