Pilne, problem z dual chanel i pamięciami na nforce2.

Autor: Tomasz Szczepański <arl_at_post.pl>
Data: Tue 10 Aug 2004 - 08:59:55 MET DST

Witam

Ostatnio zakupiłem 3 pamięci Geil 400mhz CL2,5-8-4-4 o wadze 512MB
kazda. Posiadam plyte A7N8X-Deluxe. Zaobserwowalem u siebie
nastepującą sytuację:

Gdy mam wlozone 3 kosci, pracujace na 400mhz, procesor na 333, mam
problemy z stabilnoscia, restarty itp. Gold memory od razu po
zainicjowaniu pokazuje mase błedów. Robilem roszade pamieci,
zamieniałem je miejscami, testowalem kazda osobno tym programem
wychodzi na to ze pamieci sa sprawne, kazda, ale jesli sa wlozone 3
przy takich ustawieniach jak wyzej pojawiaja sie bledy.
Natomiast kiedy:
przestawie czestotliwosc pamieci na 333, wtedy timingi ustawiaja sie
na CL2-7-x-x (nei pamietam dokladnie), ASUS PC Probe szaleje, pokazuje
spadki napięcia, 0rpm przy power fan i inne fanaberie. moje
podejrzenie padlo na tryb dual chanell, nie wiem czy slusznie, dlatego
proszę o radę w tej sprawie. Co moze być nie tak, co musialbym zrobić
aby to działało sprawnie. Czy w tym przypadku trzeba wylaczyc tryb
dual chanell, jesli tak - jak to zrobic? Chcę zaznaczyć, ze chce
podkrecic procesor do 400mhz. Narazie pracuje na dwoch pamieciach. nie
mam zadnych problemow z tym. ale szkoda pieniedzy wylozonych w 512MB.

Z pytan dodatkowych: jesli przestawie pamieci na 333, i pal licho
podkrecanie procesora, jakie musialbym ustawic timingi w biosie?
probowalem tych standardowych czyli 2,5-8-4-4 i takie same akcje z
pcprobe.

Bardzo prosze o rade.
Pozdrawiam, Arlathan

[ arl-design ]::[ www.arl-design.prv.pl ]